تکذیب واگذاری سهام خودروسازان به چین

واگذاری سهام خودروسازان به چین تکذیب شد


در پاسخ به گزارشی درباره واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها، وزارت امور مالی و دارایی اعلام کرد که میزان سهام حکومت در شرکت‌های ایران وسایل نقلیه و سایپا به ترتیب ۵.۷۲ و ۱۶،۸۱ درصد است و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موظف به واگذاری این سهام براساس قوانین و مصوبات مربوط است. همچنین، هنوز تا مطالعات تاریخی صدور گزارش، هیچ مصوبه‌ای برای واگذاری سهام به سرمایه‌گذاران خارجی، به خصوص اتباع چینی، به این سازمان ابلاغ نشده است.

به گزارش دیجیاتور، وزارت امور مالی و دارایی در پاسخ به گزارشی در مورد «زمزمه واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها»، توضیح داد: میزان سهام مستقیم متعلق به حکومت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در دو شرکت ایران وسایل نقلیه و سایپا به ترتیب ۵.۷۲ و ۱۶،۸۱ درصد است و تکلیف این سازمان برای واگذاری میزان سهام موصوف، عرضه سهام به صورت بلوکی مطابق مصوبات هیأت واگذاری و در چارچوب مقررات اجرای روابط حکومتی‌های کلی اصل ۴۴ میثاق ملی است.

بدیهی است که طبق اعلام ارتباطات سازمانی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان خصوصی‌سازی؛ سازوکار نحوه واگذاری‌ها متعاقب انجام فرایند قانونی توسط این سازمان شامل اخذ مصوبات هیأت واگذاری و … اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خواهد شد.

بنابراین تا مطالعات تاریخی صدور این گزارش، مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.


حکومت در حال بررسی امور واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه گذاران غیرایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *