واگذاری زمین به 2 میلیون متقاضی در شهرها و روستاها

واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها


در این متن ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر دانش مالی مسکن وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرده است که برنامه امسال و سال آینده برای تأمین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است و نصف این اراضی در روستاها و نصف دیگر در شهرها واگذار خواهد شد. او همچنین اعلام کرده است که برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که بیش از ظرفیت انجام شده است و تصریح کرده است که امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت امکان نقل و انتقال ندارد و در صورت واگذاری قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش دیجیاتور، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر دانش مالی مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: برنامه امسال و سال آینده تأمین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستاها و نیم دیگر در شهرها واگذار خواهد شد. به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران نیز خواهد شد.

مدیرکل دفتر دانش مالی مسکن ادامه داد: برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است.

نوروزی توضیح داد: در مقررات اجاره‌بها در ماده ۱۴ که اخیراً در شورای نگهبان تصویب شد تاکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی، وکالتی، هبه و … وجود ندارد و در صورت واگذاری معامله صورت گرفته در محاکم قضائی و ادارات پذیرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت امکان نقل و انتقال ندارد. پیشرفت ساخت و ساز در پروژه‌های که سازماندهی ساخت توسط مردم انجام می‌شود در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است.


تأمین زمین برای ۲ میلیون متقاضی، همکاری با خانواده‌های ایثارگران، انجام شده بیش از ظرفیت، قابلیت نقل و انتقال زمین قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، پیشرفت ساخت و ساز در پروژه‌های مردمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *