AI در سازماندهی خطوط ریلی سریع‌السیر چین

هوش مصنوعی راه آهن سریع السیر چین را اداره می‌کند


راه آهن سریع السیر در چین با استفاده از یک سیستم AI کنترل می‌شود و با دقت بالا و حدود ۸۹ درصد، بزرگترین شبکه ریلی جهان است. این سیستم قادر به پردازش انبوه اطلاعات در سراسر کشور است و تاکنون نتایج مثبتی داشته است. سیستم به تیم‌های مسئول ارسال هشدارهای غیر نرمال نیز قادر است. ترانزیت ریلی سریع السیر چین با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت فعال است و قرار است سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد. با کمک AI، اختلالات در خطوط ریلی چین تا ۸۰ درصد کاهش یافته و هیچ اختلالی در سرعت وجود ندارد. این سیستم باعث کاهش دامنه حرکت ریل ناشی از بادهای شدید نیز شده و بسیار کارآمد برای عملیات نگهداری است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این راه آهن سریع السیر به وسعت ۴۵ هزار کیلومتر، بزرگترین شبکه ریلی جهان است که در پکن به وسیله یک سیستم AI کنترل می شود.

به گفته مهندسانی که در این پروژه فعالیت می کنند، سیستم مذکور دقت بالا و حدود ۸۹ درصد دارد و تاکنون دستاوردهایی نیز داشته است. سیستم AI انبوهی از داده را در سراسر کشور چین فراوری می کند. همچنین این سیستم می تواند در عرض ۴۰ دقیقه به تیم های مسئول بررسی وضعیت های غیر نرمال هشدار بفرستد.

به گفته لیو دائون یکی از مهندسان ارشد در مرکز بازرسی زیرساخت«گروه دولتی ریلی چین» این سیستم کارآمد است. و در این باره نوشته است: چنین روندی به تیم های حاضر در محل کمک می کند بازرسی های دوباره و تعمیرات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.

حمل ونقل ریلی سریع السیر چین در جهان رتبه نخست را دارد و هم اکنون با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال فعالیت است. همچنین قرار است سال آینده سرعت این سیستم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حکومت چین تصمیم دارد گسترش این شبکه را تا جایی ادامه دهد که تمام شهرها با جمیعت بیش از ۵۰۰ هزار نفر را بهم متصل کند.

در سال گذشته با کمک AI تعداد اختلالات کوچک در خطوط ریلی سریع السیر چین تا ۸۰ درصد کاهش یافت. علاوه بر آن هیچ یک از خطوط ریلی سریع هشداری درباره کاهش سرعت به دلیل اختلال در مسیر دریافت نکردند.

در گزارشی که در این خصوص منتشر شده، اشاره شده دامنه حرکت ریل ناشی از بادهای شدید نیز با سیستم AI به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. محققان قبل از شروع ساخت این راه آهن سریع السیر در چین در ۱۵ سال قبل مهمترین چالش را نگهداری آن پیش بینی می کردند.

اما سیستم AI می تواند به طور دقیق اختلالات را پیش بینیو قبل از بروز مشکل هشدار صادر کند. بنابراین برای عملیات های نگهداری راه آهن سریع السیر بسیار کارآمد است.


شبکه ریلی چین، بزرگترین شبکه ریلی جهان است که با استفاده از سیستم AI کنترل می‌شود. این سیستم دقت بالا و دستاوردهای قابل توجهی داشته است، همچنین به تیم‌های مسئول ارسال هشدارهای لازم را نیز به صورت سریع ممکن می‌کند. ترانزیت ریلی سریع السیر چین با سرعت بالا رتبه نخست را در جهان دارد و سال آینده قرار است بیشتر گسترش یابد. با استفاده از AI، تعداد اختلالات و مشکلات در راه آهن به طور قابل توجهی کاهش یافته است. سیستم AI به مراقبت و نگهداری خطوط ریلی سریع السیر چین کمک بسیاری می‌کند و عملیات مربوط به آن را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *