همکاری بین بانک فروش خارجی و دیجیپی برای خرید اعتباری از دیجیکالا
0 نظر
در تفاهمنامه بین بانک فروش خارجی ایران، شرکت نوآوران فن آوازه (دیجی کالا) و شرکت نوآوران پرداخت مجازی (دیجی پی) برقراری و توسعه همکاری و ارائه خدمات بانکی و مالی و استفاده از ظرفیتهای متنوع برای تأمین مالی تولیدکنندگان و تهیهکنندگان کالاهای ایرانی، تخصیص بهینه منابع به ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات مرابحه خرد به مشتریان و خریداران کالا در دستور کار قرار گرفته است. در این همکاری، بانک فروش خارجی ایران با داشتن بزرگترین پوشش جغرافیایی ایران و با پرتفوی دارایی و تامین مالی خود، نقش بزرگی در دانش مالی ایران دارد و میتواند در همکاری با دیجی کالا اتفاقات پولی و مالی مهمی را در دانش مالی کشور رقم بزند. در ضمن، توافق نامه بین بانک فروش خارجی ایران و دیجی کالا به منظور راهاندازی نئوبانک فروش خارجی ایران نیز امضا شده است.
به گزارش دیجیاتور به نقل از روابطعمومی بانک فروش خارجی ایران، در این تفاهمنامه سه جانبه که در نشستی به امضای محسن سیفی مدیرعامل بانک فروش خارجی ایران، یاسر مرادی عضو اجرایی هیئتمدیره بانک، حمید محمدی مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت نوآوران فن آوازه (دیجیکالا) و هومن امینی مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت نوآوران پرداخت مجازی (دیجیپی) رسید، برقراری و توسعه همکاری و ارائه انواع خدمات بانکی و مالی و استفاده از ظرفیتهای مختلف و متنوع برای تأمین مالی تولیدکنندگان و تهیهکنندگان کالاهای ایرانی، تخصیص بهینه منابع به ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات مرابحه خرد به مشتریان و خریداران کالا در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک فروش خارجی ایران در این نشست با بررسی جایگاه دو نام تجاری بانک صادرت ایران و دیجیکالا در دانش مالی ایران، گفت: بانک فروش خارجی ایران با داشتن بزرگترین پوشش جغرافیایی ایران، با پرتفوی دارایی و تامین مالی خود، نقش بزرگی در دانش مالی ایران دارد و در همکاری با دیجیکالا اتفاقات پولی و مالی مهمی را در دانش مالی کشور رقم خواهند زد.
محسن سیفی افزود: در قالب این همکاری کسانی که از بانک فروش خارجی ایران حقوق خود را دریافت میکنند یا حسابی نزد این بانک دارند و نیاز واقعی به خرید کالا دارند، میتوانند از اعتبار لازم برخوردار شوند. چندین میلیون نفری که حقوق خود را از بانک فروش خارجی ایران دریافت میکنند، در پرداخت اقساط خود هیچگونه مشکلی ندارند و در قالب این همکاری میتوان اقدامات جدید و محصولات نوینی را ارائه کرد.
او افزود: در قالب این همکاری سوءجریان در توزیع اعتبارات کاهش مییابد و منابع به طور مستقیم صرف خرید کالا میشود و تسهیلات در محل واقعی خود مصرف خواهد شد. حدود نیمی از جمعیت کشور، کاربر فعال بانک فروش خارجی ایران هستند و این مزیت بالقوه این بانک در این همکاری است. دانش بانکی در کنار دانش تکنولوژی مخابرات اتفاق بزرگی در دانش مالی کشور رقم خواهد زد و سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) و چک امن دیجیتال بانک فروش خارجی ایران (چکنو) در این زمینه کمک بزرگی به تحقق اهداف این تفاهمنامه خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه نئوبانک فروش خارجی ایران نیز به زودی رونمایی خواهد شد، افزود: نئو بانک فروش خارجی ایران به واسطه داشتن اعتبارات فراوان نزد مشتریان بانک، از جمله مهمترین نئوبانکهای کشور خواهد بود.
مرادی عضو اجرایی هیئتمدیره بانک فروش خارجی ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت وثیقهگیری شرکتها در ارائه خدمات اعتباری، گفت: سامانه ست بانک فروش خارجی ایران برای حل این مشکل طراحی و در همایش خدمات مالی الکترونیک و جشنواره دکتر نوربخش حائز رتبه برتر شد و همزمان از دیجیکالا و دیجیپی به عنوان شریک استراتژیک بانک فروش خارجی ایران نام برده شد.
او افزود: زیرساختهای فنی به ایجاد و انعقاد این تفاهمنامه کمک زیادی کرده و این تفاهمنامه مورد توافق تمامی واحدهای مختلف بانک قرار گرفته و آغازی برای یک حرکت برد برد است و میتواند مقدمهای برای ایجاد ظرفیتهای بیشتر برای فعالیت اعتباری بین مجموعه دیجیکالا با بانک فروش خارجی ایران باشد، چراکه امکان استفاده از ظرفیت تأمین سرمایه سپهر نیز برای تقویت این همکاری از طریق بازار سرمایه امکانپذیر است.
مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت دیجیپی نیز در این نشست با استقبال از انعقاد این تفاهمنامه، با بیان اینکه در همکاری با بانکهای بزرگ همچون بانک فروش خارجی ایران میتوان تغییر میراث را رقم زد، گفت: تیم حرفهای در بانک فروش خارجی ایران انرژی مثبتی برای آغاز این همکاری بزرگ فراهم کرده و این بانک، بانک قدیمی و خوش پیشینه کشور است.
هومن امینی افزود: رسالت ما در دیجیپی کمک به بهبود شمولیت مالی است و این کار به تنهایی در قالب فعالیتهای دیجیتال نمیتوان انجام داد.
او با تاکید بر اینکه برای رسیدن به یک جامعه دیجیتالی، هنوز زمان زیادی لازم است، گفت: در این فضا هر چه قدر که جلوتر میرویم، به این نتیجه میرسیم که تحقق این هدف تنها با کار مشترک با مجموعههای علاقهمند از جمله خدمات مالی هوشمند میتوان انجام داد. در دنیا همکاری نظام بانکی، بازار سرمایه و بستر نرمافزاری مالی دیجیتال با یک همکاری تنگاتنگ منجر به حضور دانش مالی دیجیتال شده است و هر چه قدر این همکاری مؤثرتر باشد، این دستاورد با نتایج بهتری همراه است.
او رتبهبندی اعتباری، احراز هویت و احراز اهلیت و همچنین وثایق را از جمله گلوگاههای اعطای اعتبار در دانش مالی دیجیتال برشمرد و گفت: اگر بتوان اینها را با سامانه توثیق همراه کرد، از نظر ریسک بانکی و توزیع عادلانه خدمات بین اقشار مختلف جامعه نتابج مثمرثمری را در پی خواهد داشت و در همکاری با بانک به دنبال دست یافتن به یک همکاری بلندمدت هستیم. دیجیکالا با ۲۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه و ۳۰۰ هزار فروشنده و بیش از ۴۰ میلیون مصرفکننده فعال و ۱۰ میلیون کاربر، زیرساختهای لازم برای خدمات متنوع را دارد و این همکاری با بانک فروش خارجی ایران کمک قابل توجهی به جامعه خواهد کرد و علاقهمند هستیم که در همکاری بانک فروش خارجی ایران به یک نتیجه ایران شمول دست یابیم.
در تفاهمنامه سه جانبه بین بانک فروش خارجی ایران، شرکت دیجیکالا و شرکت دیجیپی، برقراری و توسعه همکاری و ارائه انواع خدمات بانکی و مالی و استفاده از ظرفیتهای مختلف و متنوع برای تأمین مالی تولیدکنندگان و تهیهکنندگان کالاهای ایرانی، تخصیص بهینه منابع به ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات مرابحه خرد به مشتریان و خریداران کالا در دستور کار قرار گرفته است. با بررسی جایگاه بانک فروش خارجی ایران و دیجیکالا در دانش مالی ایران، مدیرعامل بانک فروش خارجی ایران بیان کرد که بانک فروش خارجی ایران با داشتن بزرگترین پوشش جغرافیایی ایران و پرتفوی دارایی و تامین مالی خود، نقش بزرگی در دانش مالی ایران دارد و در همکاری با دیجیکالا اتفاقات پولی و مالی مهمی را در دانش مالی کشور رقم خواهند زد. همچنین، از طریق این همکاری، کسانی که از بانک فروش خارجی ایران حقوق خود را دریافت میکنند یا حسابی نزد این بانک دارند و نیاز واقعی به خرید کالا دارند، میتوانند از اعتبار