بازنویسی عنوان به فارسی: “نمایش: “جنایت بی‌دقت” و “تهران سیمین” در سینماتک خانه هنرمندان

نمایش «جنایت بی‌دقت» و «تهران سیمین» در سینماتک خانه هنرمندان


در برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان است، اثر سینمایی مستند «تهران سیمین» به کارگردانی هادی آفریده و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و امین کاظمی نمایش داده می‌شود. پس از نمایش اثر سینمایی، نشست نقد و بررسی با حضور آنتونیا شرکا منتقد هنر هفتم و هادی آفریده برگزار می‌شود. این مستند روایت خیالی زندگی و تأثیر شهر تهران بر روی شخصیت فاطمه معتمدآریا را روایت می‌کند. همچنین در برنامه دوشنبه، اثر سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و با حضور نیما حسنی‌نسب منتقد هنر هفتم و شهرام مکری کارگردان اثر سینمایی نیز نمایش داده می‌شود. در این اثر سینمایی به بازیگرانی مانند بابک کریمی، محمد ساربان، فریبا کامران و… نقش داده شده است. خلاصه روایت خیالی این اثر سینمایی نیز درباره تماشاگرانی است که درباره یک اثر سینمایی قبل از اکران آن صحبت می‌کنند و با شروع ماجرا، روایت خیالی آنها و اثر سینمایی باهم یکی می‌شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، چهل و پنجمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران است و به پخش اثر سینمایی‌های مستند می‌پردازد، به نمایش اثر سینمایی مستند «تهران سیمین» به کارگردانی هادی آفریده و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و امین کاظمی اختصاص دارد.

این برنامه یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن فریدون ناصری برگزار می‌شود.

پس از نمایش اثر سینمایی نیز نشست نقد و بررسی با حضور آنتونیا شرکا منتقد هنر هفتم و هادی آفریده کارگردان اثر سینمایی برگزار می‌شود.

این مستند بر اساس طرح و ایده مصطفی کاظمی اسفه، قصه زیست فاطمه معتمدآریا، بازیگر شاخص معاصر ایرانی در شهر تهران، از کودکی تا به حال را در برمی‌گیرد. شهر تهران به عنوان بستری برای تولد، رشد و خلق خاطرات جمعی و تاثیری که مکان‌ها و رویدادهای فرهنگی روی شخصیت فاطمه معتمدآریا داشته و دارد، موضوع این اثر سینمایی مستند بلند است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

همچنین پانصد و هفتاد و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به نمایش اثر سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول ۱۳۹۹ اختصاص دارد.

پس از نمایش اثر سینمایی نیز نشست نقد و بررسی با حضور نیما حسنی‌نسب منتقد هنر هفتم و شهرام مکری کارگردان اثر سینمایی برگزار می‌شود.

بابک کریمی، محمد ساربان، عادل یراقی، فریبا کامران، بهزاد دورانی، سیاوش چراغی‌پور، ابوالفضل کاهانی، راضیه منصوری، الاهه بخشی و… بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه روایت خیالی این اثر آمده است: تماشاگرانی که قبل از شروع اکران فیلمی در هنر هفتم درباره آن حرف می‌زنند و با شروع ماجرا بر پرده هنر هفتم، روایت خیالی آن‌ها و قصه اثر سینمایی باهم یکی می‌شود.


مستند «تهران سیمین» به نمایش گذاشته شده است و پس از آن نشست نقد و بررسی برگزار می‌شود. این مستند، زندگی و تاثیر شهر تهران بر زندگی فاطمه معتمدآریا را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین اثر سینمایی «جنایت بی‌دقت» نیز در برنامه بعدی سینماتک به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن نیز نشست نقد و بررسی برگزار می‌شود. بازیگران برجسته‌ای در این دو اثر سینمایی حضور دارند. روایت خیالی اثر سینمایی «جنایت بی‌دقت» درباره تماشاگرانی است که در مورد یک اثر سینمایی در هنر هفتم صحبت می‌کنند و روایت خیالی آن‌ها با روایت خیالی اثر سینمایی رشته می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *