پایان یافتن نمایشگاه تولیدی هنر صوتی / تلاش برای تقویت بار فرهنگی

نمایشگاه صنعت موسیقی تمام شد/ تلاش برای افزایش بار فرهنگی


به گزارش دیجیاتور، اختتامیه نخستین نمایشگاه تولیدی هنر صوتی در برج میلاد با حضور محمد اله‌یاری، مدیرکل پیشین دفتر هنر صوتی وزارت ارشاد برگزار شد. در این نمایشگاه که توسط فردین خلعتبری سازماندهی هنری آن بر عهده گرفته شده بود، استقبال بسیار زیادی از مخاطبان و مردم صورت گرفت. ظرفیت بالقوه این نمایشگاه و استقبال عظیم مخاطبان نشان دهنده فرصت زیادی برای ارتقای بار فرهنگی و آموزشی آن است. برای تداوم و موفقیت این نمایشگاه، لازم است که برنامه‌های آموزشی بیشتری برگزار شود و فضای هنر صوتی به یک فضای خشک و رسمی تبدیل شود. نمایشگاه تولیدی هنر صوتی تا ساعت ۲۲ شب تمدید شد و آموزش بیشتر در دوره‌های بعدی این نمایشگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت. این دوره نمایشگاه از ۵ تا ۸ دی ماه در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل روابط‌عمومی نمایشگاه تولیدی هنر صوتی، اختتامیه نخستین نمایشگاه تولیدی هنر صوتی شامگاه جمعه هشتم دی با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل پیشین دفتر هنر صوتی وزارت ارشاد در برج میلاد برگزار شد.

اله‌یاری که در ۲ روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه تولیدی هنر صوتی از غرفه‌ها بازدید و سپس دقایقی را نیز در ستاد نمایشگاه حضور پیدا کرد.

نمایشگاه تولیدی هنر صوتی که فردین خلعتبری سازماندهی هنری آن را بر عهده داشت، در شرایطی جمعه آخرین روز خود را می گذراند که استقبال مخاطبین و مردم باعث شد این نمایشگاه تا ساعت ۲۲ شب تمدید شود و پاسخگوی حضور مخاطبان هنر صوتی باشد.

جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه تولیدی هنر صوتی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به شرح اتفاقات و جزییاتی از این برنامه پرداخت.

وی با اشاره به استقبال مردم و مخاطبان هنر صوتی از نخستین نمایشگاه تولیدی هنر صوتی توضیح داد: ما برای این دور برنامه و شرایطی برای معرفی محصولات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه تولیدی هنر صوتی بپردازیم. اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال روبه‌رو شدیم. این آب‌گرفتگی جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت‌زده کرد که سازماندهی فرهنگی نیز باید این موضوع را جدی بگیرد.

ذکایی ادامه داد: یک ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است و باید سازماندهی درستی روی آن صورت پذیرد. اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفاده‌های درست زیادی از آن می‌توان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی هنر صوتی، خانواده‌ها را دیدیم که در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصه‌های دیگر از قبیل هنر هفتم و صحنه نمایش را دیدیم که حضور داشتند و آن‌ها هم شگفت‌زده شده بودند.

وی با اشاره به تلاش برای افرودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دوره‌های بعدی نیز گفت: موضوع مهمی که در تداوم وجود دارد، این است که باید خودمان، خودمان را آسیب‌شناسی کنیم. ما باید با ۲ گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست‌اندرکاران هنر صوتی هستند که باید تلاش کنند فضای هنر صوتی را از آن فضای خشک و رسمی در بیاورند. گروه دوم هم متولیان هستند که با دیدن این حجم از استقبال بدون شک یک ظرفیت خالی ای بوده که درست سازماندهی نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما می‌تواند کارساز باشد.

مدیر و رییس نمایشگاه تولیدی هنر صوتی تصریح کرد: افزایش بار فرهنگی نمایشگاه می‌تواند یک نکته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دوره‌های بعدی، کارگاه‌های آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.

نخستین دوره نمایشگاه تولیدی هنر صوتی از ۵ تا هشتم دی به میزبانی برج میلاد برگزار شد.


نمایشگاه تولیدی هنر صوتی در حضور محمد اله‌یاری اختتام یافت.
مخاطبان و مردم با استقبال خوبی از نمایشگاه تولیدی هنر صوتی روبرو شدند.
نمایشگاه تا ساعت ۲۲ شب تمدید شد تا بتواند به مخاطبان پاسخ دهد.
جلال ذکایی در آخرین روز نمایشگاه به جزییات فعالیت‌ها و اتفاقات نمایشگاه پرداخت.
به دلیل استقبال بیشمار مردم، نمایشگاه فرصت و ظرفیت بزرگی برای معرفی به جامعه فراهم کرد.
نمایشگاه تولیدی هنر صوتی به عنوان یک فرصت مهم برای ترویج میراث هنر صوتی در نظر گرفته شود.
برای تداوم نمایشگاه، نیاز به تعامل بین ارائه دهندگان هنر صوتی و مسئولین مدیریتی است.
افزایش بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه می‌تواند ماندگاری آن را تضمین کند.
در دوره‌های بعدی، نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیشتر به فروشگاهی بودن خود پایان دهد.
نمایشگاه تولیدی هنر صوتی اولین دوره خود را با موفقیت به پایان رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *