تشدید نظارت بر فرایند و نحوه واگذاری زمین باید صورت پذیرد.

نظارت بر نحوه و فرایند واگذاری زمین باید تشدید شود


رضا افلاطونی، رییس سازمان امور اراضی کشور، درباره واگذاری زمین‌ها و نحوه اجرای طرح‌های زراعت، تولیدی و صنعتی، بیان کرده است که نیاز به نظارت و کنترل دقیق‌تری در این زمینه وجود دارد تا از کوتاهی و انحراف از طرح‌های مصوب جلوگیری شود. وی افزوده است که مسؤولیت سازماندهی حوزه زمین بر عهده این سازمان است و باید با بررسی و نظارت مستمر در همه ابعاد طرح‌های مختلف، زمین‌ها به معنای واقعی بهره‌برداری شوند. همچنین، افلاطونی به لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ زمین‌های حاصلخیز و عدم اجازه به هیچ‌گونه تغییر کاربری آنها اشاره کرده است. او همچنین تاکید کرده است که برای تغییر کاربری اراضی، آسیب‌شناسی باید در همکاری با موسسه آموزش عالی‌ها و مراکز علمی صورت گیرد تا راهکارهای نوین‌تری به مرحله اجرا برسند و در نهایت با سامانه‌ای کردن تمام فعالیت‌ها و خدمات سازمان، فرایند اداری را برای مردم ساده‌تر و سریع‌تر سازیم.

به گزارش دیجیاتور، رضا افلاطونی، رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: در واگذاری زمین باید نظارت و کنترل بیشتر و دقیق‌تری برای اجرای کامل طرح‌های زراعت، تولیدی و صنعتی به عمل آید و مانع هرگونه کوتاهی و انحراف خارج از طرح‌های مصوب شویم.

وی افزود: مسؤولیت سازماندهی حوزه زمین با این سازمان بوده و لازم است در واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف همه ابعاد آن بررسی و به طور مستمر نظارت انجام شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور به تغییر کاربری‌هایی که تهدیدی برای امنیت غذایی است اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای زمین داشته باشیم و مناطقی که دارای خاک حاصلخیز است اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری داده نشود.

وی افزود: لازم است با همکاری موسسه آموزش عالی‌ها و مراکز علمی آسیب‌شناسی نیز در خصوص تغییر کاربری اراضی صورت گیرد تا بتوانیم راهکارهای نوین و اثربخش‌تری را در این زمینه به مرحله اجرا گذاریم.

افلاطونی گفت: باید با سامانه‌ای کردن تمام فعالیت‌ها و خدمات سازمان، فرایند اداری کارها را برای مردم با سهولت و سرعت بیشتری همراه کنیم.


نتیجه‌گیری:
– در واگذاری زمین باید نظارت و کنترل بیشتر و دقیق‌تری برای اجرای کامل طرح‌های زراعت، تولیدی و صنعتی به عمل آید.
– مسؤولیت سازماندهی حوزه زمین با سازمان امور اراضی کشور است و باید نظارت مستمر بر واگذاری زمین انجام شود.
– تغییر کاربری‌هایی که تهدیدی برای امنیت غذایی است باید جلوگیری شود.
– برنامه‌ریزی مناسبی برای زمین لازم است تا مناطق حاصلخیز اجازه تغییر کاربری ندهند.
– همکاری با موسسه آموزش عالی‌ها و مراکز علمی در خصوص تغییر کاربری اراضی برای بهبود راهکارها و اجرای بهتر آن‌ها ضروری است.
– با سامانه‌ای کردن فعالیت‌ها و خدمات سازمان، فرایند اداری را برای مردم سهولت‌بخش و سریع‌تر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *