نشست وزرای صمت در شانگهای در ماه آوریل برگزار می‌شود.

نشست وزرای صمت شانگهای ماه آوریل برگزار می شود


رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های مالی و فنی ایران در هشتمین کارگروه تامین مالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، مهمیت ایجاد زمینه توسعه زیرساخت‌ها برای تامین مالی را بیان کرده و اشاره کرده‌است که نوسانات مالی و مالی یکی از موانع اصلی در مسیر تامین مالی است. وی همچنین بیان کرده که مهمترین اولویت اصلاحات مالی در ایران، ایجاد شرایط مناسب برای تامین مالی است و آمادگی دارند تا همکاری‌های شانگهای را در مسیر پروژه‌های مشترک با کشورهای عضو کنند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های مالی و فنی ایران در هشتمین کارگروه تامین مالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با اشاره به لزوم ایجاد زمینه توسعه زیرساخت‌ها اظهار کرد: دستاوردهای مالی بسیاری از کشورهای عضو مورد توجه فزاینده ناظران بیرونی قرار گرفته است. به طوری که این مساله را مرکز ثقل تغییر قدرت از غرب به شرق می‌دانند.

وی افزود: در این زمینه نگاهی به اسناد و برنامه‌های کشورهای عضو نشان می‌دهد که یکی از موارد مهم در سازمان تمرکز بر برنامه‌های مشترک است.

به گفته فکری، نوسانات مالی و مالی یکی از موانع اصلی در مسیر تامین مالی است و همین مساله حرکت در مسیر تحکیم مستمر پیوندها را ضروری می‌کند.

وی یادآور شد: ایجاد شرایط مناسب برای تامین مالی در کشورهای عضو یکی از اولویت‌های مهم است و در همین راستا قانونی در ایران طی تابستان گذشته به تصویب رسید.

فکری ضمن تاکید بر اینکه سازمان تامین مالی تمایل دارد تا مکانیزم‌های مالی و بانکی که منجر به بسیج منابع و تامین مالی می‌شود را مورد توجه قرار دهد، گفت: آمادگی داریم تا ضمن معرفی موارد تامین مالی در مسیر پروژه مشترک با کشورهای سازمان عضو همکاری‌های شانگهای همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: فراهم ساختن شرایط تامین مالی، سرمایه‌گذاران کشورهای عضو دارای اهمیت است که بر همین اساس نشستی در پارک علم و فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان تامین مالی و کمک‌های فنی و مالی ایران گفت: فرصت سازی از بستر کشورها عضو یکی از مسائل مهم در بهبود شرایط مالی همه کشورهای عضو است. بر این اساس به هر میزان پیوندهای مالی و اجتماعی بین کشورهای عضو افزایش یابد، امکان قلدری و تک جانبه گرایی کاهش خواهد یافت.

همچنین کیانی هماهنگ کننده سازمان شانگهای در ایران در این نشست اظهار کرد: ایران نقطه استراتژیک پیوند شرق و غرب است و با ظرفیت‌های ریلی، کریدور شمال به جنوب، کریدور راه ابریشم، فرودگاه‌ها و بنادر استاندارد موقعیت ویژه‌ای دارد. ما با مقررات تشویق و حمایت از تامین مالی خارجی یکی از مترقی‌ترین قوانین را ایجاد و حقوقی مانند اتباع ایرانی برای آنها فراهم کردیم.

وی گفت: عضویت ایران در شانگهای پنجره جدیدی را به روی همکاری‌های منطقه‌ای گشوده که نیازمند توجه ویژه است. از این رو در اولین سال عضویت در این سازمان برگزاری چندین نشست در دستور کار قرار گرفته است.

کیانی تاکید کرد: علاوه بر نشست تامین مالی، نشست وزرای تولیدی در ماه آوریل در تهران برگزار خواهد شد. در زمینه ارتقا ترانزیت و تبادلات بانکی نشست‌هایی در حال برنامه‌ریزی است.


مدیرکل سازمان تامین مالی و کمک‌های مالی و فنی ایران به لزوم ایجاد زمینه توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود که نوسانات مالی و مالی یکی از موانع اصلی تامین مالی است. وی همچنین یادآور شد که ایجاد شرایط مناسب برای تامین مالی یکی از اولویت‌های مهم است و آمادگی دارند تا معرفی موارد تامین مالی در مسیر پروژه مشترک با کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *