چه تأثیری دارد حراج تهران بر آثار مذهبی؟/ اهمیت توجه به دانش مالی پایدار
0 نظر
در نوزدهمین حراج تهران، آثار خلاقانه کلاسیک و مدرن ایران با ارایه ۹۰ اثر هنرهای تجسمی در هتل پارسیان آزادی برگزار میشود. این حراج نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ قابل دیدن است. حسین پاکدل به عنوان چکشزن مراسم حراج و چکشزنی انتخاب شده است. آثاری که در این حراج عرضه میشوند شامل دو اثر قدما با موضوع نقاشی قهوهخانهای مذهبی و آثار دینی از خوشنویسان است. هنرمندانی نظیر ابراهیم جباری، حسین قوللر آقاسی، علیمحمد حیدریان و سهراب سپهری هم از آثار خود در این حراج به نمایش گذاشتهاند. سعید الهی تهیهکننده هنر هفتم و کارشناس هنری معتقد است که حراج تهران علاوه بر رونق مالی و مالی، به ارتقای نگاه مخاطبان و ارائه آثار هنری نسل جدید از هنرمندان کمک میکند و همچنین به رشد و تعالی آثار خلاقانه ایران نیز کمک میکند. او همچنین تاکید میکند که هنرهای تجسمی به حمایت بیشتری از جامعه نیاز دارند تا بتوانند بستر گسترش سایر هنرها شوند. ایشان امیدوار است که در آینده مکانیزم معرفی آثار همه فعالان هنری در این محیط فراهم شود.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نوزدهمین حراج تهران؛ آثار خلاقانه کلاسیک و مدرن ایران روز جمعه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ با ارایه ۹۰ اثر هنرهای تجسمی در هتل پارسیان آزادی برگزار میشود. نمایشگاه آثار حاضر در این دوره حراج تهران نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ میزبان علاقهمندان است.
قرار است مراسم حراج و چکشزنی آثار نیز به سیاق اکثر دورههای گذشته با اجرای حسین پاکدل انجام بگیرد.
در بین آثار ارایه شده در دوره نوزدهم ۲ اثر از قدما با موضوع نقاشی قهوهخانهای مذهبی و آثاری دینی از تنی چند از خوشنویسان عرضه شده است.
در نوزدهمین دوره حراج، آثاری در رده بندی کلاسیک از هنرمندانی نظیر ابراهیم جباری (جبار بیک)، حسین قوللر آقاسی، علیمحمد حیدریان، محمود زنگنه، محمود فرشچیان و در رده بندی مدرن از سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین زنده رودی، پرویز تناولی، محمد احصایی و صادق تبریزی پیشگام فقید مکتب سقاخانه ارایه شده است.
سعید الهی تهیهکننده هنر هفتم و کارشناس هنری در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور درباره آثار عرضه شده در نوزدهمین حراج تهران عنوان کرد: پست مدرنیسم سالهاست که با الهام از موضوعات سنتی و مدرن در زندگی بشر امروز جای خود را پیدا کرده و در این میان نقش و تاثیر خرده میراثها، نمادها، عقاید معنوی و مذهب، آیینها و رسوم فرهنگی و اجتماعی در قالب سنتهای یک سرزمین انکارناپذیر است. به همین دلیل توجه به آثار هنری پست مدرن جدا از اهمیت دادن به ویژگیهای دوران مدرنیته در واقع نوعی اهتمام به این نکات برگرفته از سنت هم به حساب می آید که نمونه بارز آن نقاشیها و آثار حجمی متعلق به مکتب سقاخانه است.
وی همچنین گفت: در حراج نوزدهم تهران که برای نمایش و فروش آثاری تحت عنوان آثار خلاقانه کلاسیک و مدرن ایران برگزار شده، تلاش شده است تا مجموعهای ارزشمند از آثار خلاقانه تجسمی ایران از هنرمندان متقدم و متاخر در معرض دید قرار بگیرد که این مجموعه، خود یک فرصت طلایی برای علاقهمندان است.
الهی تصریح کرد: پدیدهای مانند حراج تهران با توجه به ماهیتی که دارد باید به صورت همزمان علاوه بر رونق مالی و مالی آثار تجسمی به ارتقای نگاه مخاطبان، زایش و معرفی نسل جدید از هنرمندان و از همه مهمتر رشد و تعالی آثار خلاقانه ایران نیز بیاندیشد.
وی با تاکید بر مسؤولیت اجتماعی فعالان هنری از جمله مسؤولان حراج تهران یادآور شد: اینگونه اقدامات و برنامهها بخشی از نشاط فرهنگی کشور به حساب میآید که باید علاوه بر برخورداری از انواع حمایتها و تسهیلات دولتی و جوامع هنری فارغ از حاشیهسازیها به اهداف متعالی خود در ایجاد یک بار مالی پایدار برای اهالی آثار خلاقانه در داخل و خارج از کشور متمرکز شود.
این مدرس موسسه آموزش عالی گفت: هنرهای تجسمی به دلیل ذاتی بودنش در وجود بشر و متکی بودنش به قلم از ابتدای خلقت و کودکی، نیاز به حمایت بیشتری دارد تا بتواند بستر گسترش سایر هنرها شود.
الهی در پایان بااشاره به رویکرد متعادل حراج تهران در جذب هنرمندان از طیفها و نسلهای مختلف، دوری از تکرار و ارتباط گیری با هنرمندان سراسر کشور را بخشی از نقشآفرینی حراج در عدالت فرهنگی دانست و اظهار امیدواری کرد که در آیندهای نه چندان دور مکانیزم معرفی آثار همه فعالان هنری مطرح در این محیط فراهم شود.
آثار خلاقانه کلاسیک و مدرن ایران روز جمعه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ با ارایه ۹۰ اثر هنرهای تجسمی در هتل پارسیان آزادی برگزار میشود. نمایشگاه آثار حاضر در این دوره حراج تهران نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ میزبان علاقهمندان است. قرار است مراسم حراج و چکشزنی آثار نیز به سیاق اکثر دورههای گذشته با اجرای حسین پاکدل انجام بگیرد. در بین آثار ارایه شده در دوره نوزدهم ۲ اثر از قدما با موضوع نقاشی قهوهخانهای مذهبی و آثاری دینی از تنی چند از خوشنویسان عرضه شده است. در نوزدهمین دوره حراج، آثاری در رده بندی کلاسیک از هنرمندانی نظیر ابراهیم جباری (جبار بیک)، حسین قوللر آقاسی، علیمحمد حیدریان، محمود زنگنه، محمود فرشچیان و در رده بندی مدرن از سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین زنده رودی، پرویز تناولی، محمد احصایی و صادق تبریزی پیشگام فقید مکتب سقاخانه ارایه شده است. سعید الهی تهیهکننده هنر هفتم و کارشناس هنری در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور درباره آثار عرضه شده در نوزدهمین حراج تهران عنوان کرد: پست مدرنیسم سالهاست که با الهام از موضوعات سنتی و مدرن در زندگی بشر امروز جای خود را پیدا کرده و در این میان نقش و تاثیر خرده میراثها، نمادها، عقاید معنوی و مذهب، آیینها و رسوم فرهنگی و اجتماعی در قالب سنتهای یک سرزمین انکارناپذیر است. به همین دلیل توجه به آثار هنری پست مدرن جدا از اهمیت دادن به ویژگیهای دوران مدرنیته در واقع نوعی اهتمام به این نکات برگرفته از سنت هم به حساب می آید که نمونه بارز آن نقاشیها و آثار حجمی متعلق به مکتب سقاخانه است. وی همچنین گفت: در حراج نوزدهم تهران که برای نمایش و فروش آثاری تحت عنوان آثار خلاقانه کلاسیک و مدرن ایران برگزار شده، تلاش شده است تا مجموعهای ارزشمند از آثار خلاقانه تجسمی ایران از هنرمندان متقدم و متاخر در معرض دید قرار بگیرد که این مجموعه، خود یک فرصت طلایی برای علاقهمندان است. الهی تصریح کرد: پدیدهای مانند حراج تهران با توجه به ماهیتی که دارد باید به صورت همزمان علاوه بر رونق مالی و مالی آثار تجسمی به ارتقای نگاه مخاطبان، زایش و معرفی نسل جدید از هنرمندان و از همه مهمتر رشد و تعالی آثار خلاقانه ایران نیز بیاندیشد. وی با تاکید بر مسؤولیت اجتماعی فعالان هنری از جمله مسؤولان حراج تهران یادآور شد: اینگونه اقدامات و برنامهها بخشی از نشاط فرهنگی کشور به حساب میآید که باید علاوه بر برخورداری از انواع حمایتها و تسهیلات دولتی و جوامع هنری فارغ از حاشیهسازیها به اهداف متعالی خود در ایجاد یک بار مالی پایدار برای اهالی آثار خلاقانه در داخل و خارج از کشور متمرکز شود. این مدرس موسسه آموزش عالی گفت: هنرهای تجسمی به دلیل ذاتی بودنش در وجود بشر و متکی بودنش به قلم از ابتدای خلقت و کودکی، نیاز به حمایت بیشتری دارد تا بتواند بستر گسترش سایر هنرها شود. الهی در پایان بااشاره به رویکرد متعادل حراج تهران در جذب هنرمندان از طیفها و نسلهای مختلف، دوری از تکرار و ارتباط گیری با هنرمندان سراسر کشور را بخشی از نقشآفرینی حراج در عدالت فرهنگی دانست و اظهار امیدواری کرد که در آیندهای نه چندان دور مکانیزم معرفی آثار همه فعالان هنری مطرح در این محیط فراهم شود.