بازنویسی فارسی: “یک خاطره واقعی در قالب «وعده جاودانگی» / پرکن قوطی کمپوتی که به لیوان منابع آبی تبدیل شد”

«نذر ابدی» از یک خاطره واقعی شکل گرفت/ قوطی کمپوتی که لیوان آب شد


اثر سینمایی کوتاه “نذر ابدی”، کاری از محمدجواد رییسی، کارگردان و نویسنده است که براساس یک خاطره واقعی ساخته شده است. در این خاطره، رزمندگان از یک قوطی خالی کمپوت به عنوان لیوان استفاده می کنند. در اثر سینمایی، این خاطره دراماتیزه شده است. اثر سینمایی “نذر ابدی” در چهاردهمین جشنواره مردمی اثر سینمایی عمار حضور دارد و محور روایت خیالی آن، فداکاری ها و کمک های مردمی ارسالی به خطوط جبهه در دوران دفاع مقدس است. ساخت و ساز این اثر سینمایی، در 2 هفته پیش آغاز شد و پروژه آن یک ماه طول کشید. فیلمنامه و موقعیت اثر سینمایی نیز براساس این خاطره طراحی شده است و برای فیلمبرداری آن، لوکیشن شهرک دفاع مقدس انتخاب شده است.

به گزارش دیجیاتور، محمدجواد رییسی کارگردان و نویسنده اثر سینمایی کوتاه «نذر ابدی» در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به ایده شکل گیری این اثر سینمایی، گفت: یکی از دوستان خاطره‌ای از لابه لای خاطرات همرزمان شهید خرازی نقل کرد. اصل خاطره این بود که یک قوطی خالی کمپوت به دست رزمندگان می رسد و آنها از آن به عنوان لیوان استفاده کردند که در این اثر سینمایی کوتاه ما این خاطره را دراماتیزه کردیم.

وی ضمن اشاره به اینکه براساس آن خاطره، فیلمنامه و موقعیت را طراحی کرده است، در رابطه با محل فیلمبرداری این کار افزود: کار دفاع مقدسی به نسبت کارهای اجتماعی امروزی سخت تر است و نیاز به طراحی لوکیشن دارد. به‌واسطه اینکه این فضاسازی ها از قبل در شهرک دفاع مقدس انجام شده است ما پس از انتخاب لوکیشن فقط بازسازی انجام دادیم و اگر کار را در شهرک دفاع مقدس نمی‌ساختیم طراحی فضا و لوکیشن خیلی سخت بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه کار در یک روز ضبط شده است، یادآور شد: تقریبا ۳۰ نفر عوامل و ۱۵ نفر هنرور برای این کار داشتیم، 2 هفته پیش ساخت و ساز فشرده داشتیم و پس ساخت و ساز پروژه نیز یک ماه زمان برد.

«نذر ابدی» ماجرایی برگرفته از داستانی واقعی است و روایتی متفاوت از فداکاری ها و کمک های مردمی ارسالی به خطوط جبهه در دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند که هم اکنون در چهاردهمین جشنواره مردمی اثر سینمایی عمار حضور دارد.

سایر عوامل این اثر سینمایی عبارتند از مدیر فیلمبرداری: آرش خلاق دوست، تدوین: حسین صفرزاده، مدیرتولید: علیرضا صدرالدینی، دستیار ساخت و ساز: علیرضا کرمی، دستیار کارگردان: علی احمدی، حسین صفرزاده، منشی صحنه و برنامه ریز: سودابه صفری، مدیر صدابرداری: مسعود شاهوردی، دستیار صدا: شایان شاهوردی، طراح صحنه: علی شجاعی، دستیار صحنه: حنان عزت‌زاده و سامان رجبی، طراح گریم و لباس: زهرا بابایی، دستیاران گریم و لباس: فاطمه اسدی، مهدی قائمی، علیرضا شریفی مقدم، مهدی شهباز، دستیاران تصویر: محمدعلی زهی، مهدی حاجیلری، علیرضا محمدی، امیرحسین صالحی، اپراتور دوربین: محمد مودت، هنر صوتی: امید روشن بین، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمدعلی، طراح پوستر: الهام احمدی، تدارکات: علی تقوی، تامین اسلحه: سرهنگ ناصر جباری، سینه موبیل: بیژن فرجودی، مسئول هنروران: سارا گودرزی، سارا حسینی.


محمدجواد رییسی کارگردان و نویسنده اثر سینمایی کوتاه «نذر ابدی»، در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، ایده شکل گیری این اثر سینمایی را مطرح کرده است. یکی از دوستان یک خاطره از لابه لای خاطرات همرزمان شهید خرازی نقل کرد که در آن قوطی خالی کمپوت به عنوان لیوان استفاده می شد. این خاطره در اثر سینمایی کوتاه «نذر ابدی» دراماتیزه شده است. محمدجواد رییسی با اشاره به دشواری‌های کار در شهرک دفاع مقدس، از قبل انجام شده است و تنها بازسازی انجام داده شد. در کارگردانی این اثر سینمایی 30 نفر عوامل و 15 نفر هنرپیشه شرکت کردند و ساخت و ساز این اثر سینمایی یک ماه زمان برد. «نذر ابدی» داستانی واقعی را روایت می کند و در چهاردهمین جشنواره مردمی اثر سینمایی عمار حضور دارد. سایر عوامل این اثر سینمایی شامل مدیرفیلمبرداری، تدوین، مدیرتولید، دستیار ساخت و ساز، دستیار کارگردان، منشی صحنه و برنامه ریز، مدیر صدابرداری، دستیار صدا، طراح صحنه، دستیار صحنه، طراح گریم و لباس، دستیاران گریم و لباس، دستیاران تصویر، اپراتور دوربین، هنر صوتی، طراحی و ترکیب صدا، اصلاح رنگ و نور، طراح پوستر، تدارکات و تامین اسلحه، سینه موبیل و مسئول هنرپیشه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *