عدم پایش بر محتوای برنامه / تأکید بر تخطی از هنجار در بازی “فوتبال ۳۶۰”

نبود نظارت بر محتوای یک برنامه/اصرار بر هنجارشکنی در «فوتبال ۳۶۰»


در ویدیویی که در برنامه اینترنتی “فوتبال ۳۶۰” ساخت و ساز شده است، دختر علی دایی بدون حجاب در برنامه حاضر شده و عادل فردوسی پور دست نوازشی بر سر او می‌کشد. این اقدام هنجارشکن در فضای مجازی مورد بحث و جدل قرار گرفته و مسئولان وزارت میراث و ارشاد اسلامی نیز این موضوع را پیگیری کرده‌اند. به عنوان پاسخ، یکی از مدیران سکوی “فوتبال ۳۶۰” به خبرنگار دیجیاتور گفته است که مجوز برنامه توسط وزارت میراث و ارشاد اسلامی صادر شده و تنظیم گری محتوای آن بر عهده وزارت میراث و ارشاد اسلامی است. در نهایت، در صورتی که پژمان جمشیدی اصرار دارد که در برنامه هنجارشکنی کند، معرفی محصولات تلویزیونی با بازی او پخش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، در یکی دو روز اخیر ویدیویی از هنجار شکنی در برنامه اینترنتی «فوتبال ۳۶۰» ساخت و ساز شده توسط عادل فردوسی پور در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. در این ویدیو دختر علی دایی دقایقی به عنوان مهمان برنامه بدون حجاب سر حضور یافت و فردوسی پور که به نظر می رسد هنجارشکنی را به عنوان روشی برای کنشگری اجتماعی برگزیده است برای تاکید بر نمایش این قبح شکنی به بهانه دلداری دختر نوجوان دست نوازش بر سرش می کشد.

یکی از مدیران ساترا به عنوان تنظیم گر محتوا در فضای صوت و تصویر فراگیر در پاسخ به پیگیری های خبرنگار دیجیاتور می گوید: برنامه اینترنتی «فوتبال ۳۶۰» متعلق به بستر نرم‌افزاری یا سکوی «فوتبال ۳۶۰» عادل فردوسی پور است که مجوز آن توسط وزارت میراث و ارشاد اسلامی صادر شده است، با توجه به اینکه تنظیم گری محتوای هر سکویی بر عهده نهادی است که مجوز آن سکو را صادر کرده است بنابراین تنظیم گری محتوایی این بستر نرم‌افزاری و برنامه های این سکو بر عهده وزارت میراث و ارشاد اسلامی است.

پیگیری‌های خبرنگار دیجیاتور از مسؤولان وزارت میراث و ارشاد اسلامی برای محتوای بازنشر شده در فضای مجازی ادامه دارد.

مطابق «آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی دیجیتال» هرگونه فعالیت تجاری در زمینه ساخت و ساز، تکثیر، توزیع و عرضـه کــالای شـامل آثــار دیداری و شنیداری از طریق سامانههای برخط، اعم از آنکه کالا، به صورت برخط بـارگیری گـردد یـا پس از سفارش متقاضی، به وسیله پست، پیک یا سایر روشها برای وی ارسال گردد، بدون اخذ مجوز وزارت میراث و ارشاد اسلامی ممنوع است.

از سوی دیگر اگر پژمان جمشیدی اصرار دارد که شریک این برنامه در هنجارشکنی باشد دیگر معنا ندارد که معرفی محصولات تلویزیونی با بازی او به صورت گسترده پخش شود.


هنجار شکنی در برنامه “فوتبال ۳۶۰” توسط عادل فردوسی پور در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. در این ویدیو دختر علی دایی دقایقی به عنوان مهمان برنامه بدون حجاب سر حضور یافت و فردوسی پور برای تاکید بر نمایش این قبح شکنی، به بهانه دلداری دختر نوجوان دست نوازش بر سرش می کشد.

بستر نرم‌افزاری یا سکوی “فوتبال ۳۶۰” عادل فردوسی پور متعلق است و مجوز آن توسط وزارت میراث و ارشاد اسلامی صادر شده است. تنظیم گری محتوای این بستر نرم‌افزاری و برنامه های این سکو بر عهده وزارت میراث و ارشاد اسلامی است.

پیگیری‌های خبرنگار از مسئولان وزارت میراث و ارشاد اسلامی برای محتوای بازنشر شده در فضای مجازی ادامه دارد.

هرگونه فعالیت تجاری در زمینه ساخت و ساز، تکثیر، توزیع و عرضه کالاهای شامل آثار دیداری و شنیداری از طریق سامانه های برخط، بدون اخذ مجوز وزارت میراث و ارشاد اسلامی ممنوع است.

اگر پژمان جمشیدی اصرار دارد که شریک این برنامه در هنجارشکنی باشد، دیگر معنا ندارد که معرفی محصولات تلویزیونی با بازی او به صورت گسترده پخش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *