محصول “میرو” نمادی از تلخی فروخورده است.

«میرو» محصول یک بغض فروخورده است


نشست خبری اثر سینمایی سینمایی “میرو” در جشنواره اثر سینمایی فجر برگزار شد. سعید الهی تهیه کننده اثر سینمایی از توسعه ایده اولیه تا تصویب آن توسط بنیاد شهید و بنیاد سینمایی فارابی صحبت کرد. وی به اهمیت میراث ایثار و شهادت در هنر هفتم و نگاه متفاوت “میرو” به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد. همچنین، نویسنده و بازیگران این اثر سینمایی نیز از تجربه و نقش خود در آن صحبت کردند. از جمله بیان اینکه نقش مادر می‌تواند تأثیر زیادی در رشد و بلوغ فرزند داشته باشد و همچنین تمرکز بر بازیگران استان سیستان و بلوچستان در این اثر سینمایی. در کل، اثر سینمایی “میرو” با نگاهی شریف به استان سیستان و بلوچستان و بازیگران منطقه ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نشست خبری اثر سینمایی سینمایی «میرو» غروب یکشنبه در روز چهارم از برگزاری جشنواره اثر سینمایی فجر با حضور کارگردان و تهیه کننده و جمعی از عوامل و بازیگران اثر سینمایی برگزار شد.

در ابتدای نشست سعید الهی تهیه کننده سینمایی «میرو» گفت: ایده اولیه توسط آقای ریگی مطرح و در شورای بررسی بنیاد شهید تصویب شد و پس از آن همراهی بنیاد سینمایی فارابی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها پیرامون سینمای راهبردی صحبت کرده است، ادامه داد: رسالت «میرو» فراتر از فروش گیشه است. هنر هفتم نیازمند انتقال مفاهیم و تقویت کارکرد راهبری است از این رو ما نیز از روز اول بنا داشتیم مبتنی بر میراث ایثار و شهادت کار را بسازیم و در اثر سینمایی ابتدا سلطان هدف است اما «میرو» در مسیر تحول می‌فهمد که هدف بزرگ‌تری دارد.

وی افزود: این اثر سینمایی یک نگاه متفاوت به استان سیستان و بلوچستان دارد. معتقدیم «میرو» محصول یک بغض فروخورده است و از سیاستمداران انتظار می‌رود توجه بیشتری به این استان داشته باشند. در اثر سینمایی‌های سیستان و بلوچستان نباید فقر و اشرار و قاچاق و تروریست دیده شود. این اثر سینمایی محصول یک نگاه شریف است و تلاش کردیم زوایای پنهان را به خوبی نشان دهیم.

ریگی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پرداختن به سینمای کودک گفت: همیشه کودک و نوجوان به واسطه اینکه آینده سرزمین هستند برایم مهم بوده است.

پیمان شیرخانی نویسنده این اثر گفت: برخلاف شخصیت میرو خودم خیلی آدم آرامی بودم اما شخصیت میرو شور و شر است و خیلی شخصیت او را دوست دارم.

وی افزود: میرو خلافکار جدی نیست و شیطنت‌هایی دارد. تجربه دهه ۶۰ می‌گوید افراد خواه ناخواه درگیر منازعه بودند. تلاش ما بر این بوده که نگاهمان با نگاه مرسوم به سیستان و بلوچستان متفاوت باشد از همین رو به پدر و مادرهایی که نقش اساسی در تربیت فرزند دارند، پرداخته ایم.

کارگردان اثر با اشاره به اینکه فارابی از اثر سینمایی کودک و نوجوان حمایت کرده است، گفت: مدیون حمایت‌های مادرم هستم.

ریگی در پاسخ به نحوه انتخاب بازیگر اثر سینمایی توضیح داد: ترجیحم بر این است تا از بازیگران و بچه‌های سیستان و بلوچستان استفاده کنم و در این اثر و آثار قبلی تاکید داشتم بخشی از بازیگران از استان سیستان و بلوچستان انتخاب شوند و این بازیگری خوب حاصل تمرین مستمر بازیگران است.

در ادامه سودابه بیضایی بازیگر این اثر درباره نقشش عنوان کرد: این بخش از فیلمنامه که مادر می‌تواند با حضور خود تأثیر جدی بر رشد فرزند و بلوغ او داشته باشد برای من قابل توجه بود. برای تمرین لهجه فرصت کمی داشتم و با راهنمایی‌های آقای افشار موفق شدم.

ایوب افشار بازیگر این اثر نیز یادآور شد: این اولین فیلمی است که در آن بر مردم بلوچ توهین نشد و خوشحالم که امروز تصویر صحیحی از مردم سیستان و بلوچستان ارائه شد.

مهدی عقاید معنوی محمدپور بازیگر نقش اصلی این اثر سینمایی درباره نقش میرو بیان کرد: این دومین تجربه من است درحالی که مغازه دار هستم و حرفه ام بازیگری نیست اما بادیدن فیلمنامه معتقد بودم باید در این اثر سینمایی بازی کنم چرا که در این اثر تصویر صحیحی از سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود.

امیررضا دلاوری دیگر بازیگر اثر سینمایی مطرح کرد: تمام دیالوگ‌های من توسط آقای افشار با من تمرین شد. بین پیشنهادها ترجیح دادم این کار را انتخاب کنم چرا که اقوام ایرانی و گویش‌های ایرانی برایم چالش برانگیز است.

حمید ابراهیمی نیز در پایان نشست بیان کرد: در صحنه نمایش تجربه کارهای دفاع مقدسی داشته ام و همیشه در هنر هفتم و تلویزیون نقش آدم شرور را بازی کردم اما حضورم در چابهار برای اولین بار رقم خورد و بازی در یک نقش مثبت تجربه خوبی برایم بود.


نشست خبری اثر سینمایی سینمایی «میرو» در جشنواره اثر سینمایی فجر برگزار شد. این اثر سینمایی دارای یک نگاه متفاوت به استان سیستان و بلوچستان است و محصول یک بغض فروخورده است. امیدواریم سیاستمداران توجه بیشتری به این استان نشان دهند. هدف اثر سینمایی سلطان است اما با گذشت زمان درک می‌شود که هدف بزرگ‌تری دارد. واقعیت‌های منفی استان در این اثر سینمایی نیافت می‌شود و به زوایای پنهان آن اشاره می‌شود. کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سرزمین همواره مهم بوده‌اند و بازیگران بخشی از آنان بوده‌اند. انتخاب بازیگران و بچه‌های استان سیستان و بلوچستان توسط کارگردان ترجیح داده شد و این بازیگری خوب حاصل تمرین مستمر بازیگران است. نقش مادر در تربیت و بلوغ فرزند در این اثر سینمایی مورد توجه قرار گرفته است. این اثر همچنین نماینده تصویری صحیح از مردم سیستان و بلوچستان است. بازیگران نقش‌های خود را با تمرین‌های آقای افشار تهیه کننده اثر سینمایی آموختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *