مهمترین سرویسهای پیامرسان در رأیگیری ۱۴۰۲
0 نظر
در این خبر، رئیس سازمان تکنولوژی مخابرات ایران، محمد خوانساری از آمادگی سازمان برای ارائه تسهیلات و امکانات برای کاندیداهای رأیگیری پارلمان سال ۱۴۰۲ خبر داد. او اظهار داشت که سازمان تکنولوژی مخابرات و پیامرسانها با فعال شدن در زمینه رأیگیری، توسعهای برای افزایش شفافیت و شرکت مردم در رأیگیری داشتهاند. همچنین، او اعلام کرد که سازمان برنامههایی برای ارائه خدمات رایگان به کاندیداها از طریق پیامرسانهای داخلی، اعم از معرفی و معرفی محصولات، برگزاری مناظرات، و ارسال پیامهای انبوه، را در نظر گرفته است.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور مستقر در نمایشگاه رسانههای ایران، محمد خوانساری صبح امروز از غرفه دیجیاتور در نمایشگاه رسانههای ایران بازدید کرد. رئیس سازمان تکنولوژی مخابرات ایران در این بازدید درباره تمهیدات این سازمان به طور ویژه در رأیگیری پارلمان سال ۱۴۰۲ سخن گفت.
وی همچنین در گفتگو با خبرنگار دیجیاتور درباره امکاناتی که سکوهای داخلی در اختیار کاندیداهای انتخاباتی قرار میدهند، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در راستای روابط حکومتیهای کلی رأیگیری که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و به منظور شفاف سازی و آگاهی رسانی که باعث شود بازار رأیگیری گرم شود و مردم اقبال بیشتری جهت افزایش مشارکت در رأیگیری داشته باشند، سازمان تکنولوژی مخابرات و پیام رسانها با فعال شدن در این زمینه اقداماتی را برنامهریزی کردهاند. از آنجا که پیامرسانها نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا میکنند در زمینه رأیگیری نیز جلسات متعددی با پیامرسانها مختلف برگزار کردیم تا به قالب مشترکی برای اینکه کاندیداها بتوانند از خدمات پیامرسانها استفاده کنند برسیم.
رئیس سازمان تکنولوژی مخابرات افزود: در این قالب مشترک تلاش کردیم زمینهای را فراهم کنیم تا کاندیداهای پارلمان از پیامرسانها در راستای معرفی محصولات خود استفاده کنند کاندیداها میتوانند در این پیامرسانها ثبت نام کنند و از ظرفیتی که برای آنها ایجاد شده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ۱۰ گونه خدمت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه رأیگیری با استفاده از ظرفیت پیام رسانهای داخلی در نظر گرفته شده است، گفت: نشان ویژه یا تیک آبی مهمترین خدمتی است که در این زمینه ارائه شده است، معرفی ویژه در صفحه رأیگیری، پخش زنده، اتاق گفتگو و ایجاد امکانی برای مناظرات انتخاباتی برخی از این خدمات به شمار میآید. این ۴ خدمت را همه پیام رسانهایی بومی که در کشور فعال هستند به صورت رایگان در اختیار کاندیداهای رأیگیری مجلس قرار میدهند.
خوانساری افزود: خدمات دیگری با عنوان خدمات تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار داده میشود که از جمله آن میتوان به پین گفتگو اشاره کرد. پیامرسانی که روزی میلیونها بازدید کننده دارد پین گفتگو که بالای صفحه میگذارد میتواند برای معرفی کاندیدا مؤثر باشد. همچنین مقرر شده است در زمینه معرفی محصولات برای کاندیداها، ارسال انبوه پیام و حجم بالای پیام در پیامرسان نیز اقداماتی صورت گیرد. همچنین قرار است یک سرخط پیامکی تعلق گیرد تا کسی که عضو کانال هست بتواند عضو کانال مربوطه هم بشود. از سوی دیگر پیامرسانها برحسب ظرفیتی که دارند تلاش کردند که کاندیداها بتوانند در استانها نیز معرفی محصولات داشته باشند. تخفیفات حدود ۵۰ درصدی نیز در همین زمینه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان تکنولوژی مخابرات در ادامه با بیان اینکه پیام رسانها در حال حاضر آمادگی ثبت نام کاندیداها را دارند، گفت: هر کاندیدایی پس از ورود در پنجره ملی خدمات هوشمند با یک پنجره جدید مواجه میشود که در آن فضای جدید اطلاعات حداقلی از کاندیدا گرفته میشود و پس از آن ادمین کانالها و تعداد کانالها معرفی میشوند. در سازمان تکنولوژی مخابرات این اطلاعات کاندیدا را در اختیار پیام رسانها قرار میدهیم به عنوان مثال کاندیدا پس از اینکه معرفی شد تیک آبی خود را دریافت میکند و سایر موارد را طی میکند. این اطلاعات در سایت سازمان تکنولوژی مخابرات https://ito.gov.ir/election که به تازگی راه اندازی شده و جزئیات بیشتر در آن ذکر شده وجود دارد و میتوانند به راحتی وارد پنجره واحد خدمات حکومت هوشمند شوند.
نتیجه این متن این است که سازمان تکنولوژی مخابرات ایران در زمینه رأیگیری پارلمان سال ۱۴۰۲، تمهیدات و اقداماتی انجام داده است. این اقدامات شامل استفاده از پیامرسانها، معرفی محصولات و اطلاع رسانی برای افزایش مشارکت مردم در رأیگیری میباشد.