اهمترین اقدامات بانک فروش خارجی در تکمیل زنجیره خدمات حکومت الکترونیک
0 نظر
در طی حکومت سیزدهم، معاونت طرح و برنامه بانک فروش خارجی ایران، با تدوین و بازنگری ارکان راهبردی بانک و ارتقای آن، برنامههای مختلفی برای بهبود عملکرد بانک و افزایش تعامل با ذینفعان ارائه کرده است. این برنامهها شامل طرحهایی برای جذب سپرده و پرداخت وامهای قرضالحسنه، طراحی بستههای ویژه زنجیره تأمین، ایجاد سامانه های دیجیتال متمرکز خدمات ارزش افزوده و خدمات خدمات مالی باز، ارتقای تجربه کاربری در برنامه تلفن همراهها و موارد دیگر میباشد. این تلاشها با هدف بهبود و ارتقای عملکرد بانک در تعامل با ذینفعان و رفع مشکلات اصناف صورت گرفته است.
به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بانک فروش خارجی ایران، معاونت طرح و برنامه در بانک فروش خارجی ایران طی دو سال اخیر در دوران حکومت سیزدهم با تدوین و بازنگری ارکان راهبردی بانک و ابلاغ آن به شعب، به دنبال تبیین جایگاه بانک و وضعیت مطلوب آن در پیادهسازی چرخه بهرهوری، سازماندهی و ارتقای آن در بانک بوده که از جمله آنها، میتوان تلاش برای تدوین راهبرد مؤثر در بخش پایانههای فروش و پرستاری از پذیرندگان آن با هدف بهبود و ارتقای عملکرد بانک در تعامل با ذینفعان و رفع مشکللات اصناف اشاره کرد.
طی این مدت در معاونت طرح و برنامه بانک فروش خارجی ایران طرح تداوم کسب و کار بانک (RECOVERY PLAN) و طراحی و استقرار سامانه BSC برای با عرضه بازاری نتایج تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی برتر و تحقق بهرهوری و ارتقای سازماندهی در بانک مد نظر قرار گرفته است.
همچنین طراحی محصولاتی از جمله جاری طلایی کسب و کار، سپاس سپهر، جاری طلایی ۲ و سنای ویژه کسب و کار از دیگر اقدامات این بخش برای افزایش جذب سپرده و پرداخت وامهای قرضالحسنه در ارتقای تعامل با ذینفعان و مشتریان مد نظر قرار داشته است.
معاونت طرح و برنامه بانک فروش خارجی ایران تدوین طرح وصول اقساط زودتر از موعد برای بازیابی توان تولیدی بدهکاران، طرحهای جایگزینی اخذ سپرده نقدی در پرداخت تسهیلات، طراحی بستههای ویژه زنجیره تأمین در صنایع مختلف از جمله داروسازی، انبوهسازی مسکن، صنایع غذایی، پتروشیمی و خودروسازی را بر عهده داشته است. طراحی بسته قرضالحسنه ویژه جامعه اهل تسنن، تسویهیار، خودرویار، طرح حامی کسب و کار تیمچه و سازماندهی تیم توسعه و پشتیبانی ستادی و عملیاتی، طراحی ماشین حساب تسهیلاتی تحت وب، امکان سنجی مالی هزینه فایده محصولات و خدمات بانکی و مشتریان و بازنگری در سند نقشه راه تحول دیجیتال با تعریف ۴۵ پروژه در قالب ۱۲ کلان پروژه، از دیگر اقدامات راهبردی این معاونت طی دو سال گذشته بوده است.
همچنین راهبری پروژه سامانه سازماندهی متمرکز خدمات ارزش افزوده، طراحی و استقرار بانک دیجیتال سپهر با عنوان سپینو، راهاندازی مرکز خدمات غیر حضوری، طراحی و پیادهسازی سامانه خدمات خدمات مالی باز، همکاری در طراحی و راهاندازی بستر نرمافزاری تأمین مالی زنجیره SCF، بهینهسازی و بهبود تجربه کاربری در برنامه تلفن همراهها و سامانه شمس و نظاممند کردن صحتسنجی نشانی کاربر از دیگر اقدامات این بخش از بانک فروش خارجی ایران طی حکومت سیزدهم برای تکمیل زنجیره خدمات حکومت الکترونیک و بهبود و ارتقای تعامل با ذینفعان بانک بوده است.
تلاش بانک فروش خارجی ایران در دوران حکومت سیزدهم برای ارتقا و بهبود عملکرد و تعامل با ذینفعان و رفع مشکلات اشناف و رسیدن به تعاملی مطلوب با مشتریان اشناف و ذینفعان، با تدوین و اجرای اقدامات راهبردی چون تدوین راهبرد مؤثر در بخش پایانههای فروش، طرحهای جایگزینی اخذ سپرده نقدی، افزایش جذب سپرده و پرداخت وامهای قرضالحسنه، طراحی محصولات زنجیره تأمین در صنایع مختلف و بهینهسازی تجربه کاربری در برنامه تلفن همراهها از جمله اقدامات بانک فروش خارجی ایران در دو سال گذشته بوده است.