معاون وزیر دانش مالی: ما در تلاش برای پیگیری تأمین اطلاعات مورد نیاز برای اعتبارسنجی هستیم.
0 نظر
در این متن اعلام شده است که سید علی روحانی، معاون روابط حکومتی گذاری وزارت امور مالی و دارایی، در حال پیگیری تأمین اطلاعات مورد نیاز مدلهای جدید اعتبارسنجی افراد حقیقی است و همکاریهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. او بیان کرده است که نیاز به اطلاع رسانی مناسب درباره امتیاز اعتبارسنجی و کاربردها و کارکردهای آن است و این اطلاع رسانی باید با سرعت گسترش یابد. همچنین، رضا قاسم پور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، اهداف وظیفه شرکت خود را برای رفتارسازی و ترمیم اعتماد اجتماعی، ایجاد تقارن اطلاعاتی و تسهیل در فرآیندهای مالی و بانکی بیان کرده است و میگوید که شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران مدلهای جدید امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی را طراحی کرده است و آماده رونمایی است.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، سید علی روحانی معاون روابط حکومتی گذاری وزارت امور مالی و دارایی امروز در بازدید از شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران با بیان این مطلب گفت: پیگیر تأمین اطلاعات مورد نیاز مدلهای جدید اعتبارسنجی از سوی وجوه دولتی، پوشش ریسک و گمرک هستیم و همکاریهای خوبی نیز در این زمینه در حال انجام است.
روحانی افزود: نیاز است تا اطلاع رسانی مناسبی برای مدل جدید اعتبارسنجی اشخاص حقیقی در سطح جامعه به ویژه کسب و کارها و بازارها انجام شود. کاربردها و کارکردهای اعتبارسنجی به نفع مردم و تأمین کننده نیازهای آنهاست و اطلاع رسانی عمومی در این خصوص باید با سرعت گسترش یابد.
معاون روابط حکومتی گذاری وزارت امور مالی و دارایی خاطرنشان ساخت: با توجه به گستردگی و تنوع بازارهای کسب و کار نیاز به تنوع محصولات و مدلهای اعتبارسنجی داریم که شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران در این زمینه گامهای مهمی برداشته است.
رضا قاسم پور مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران نیز در این بازدید به کاربردهای امتیاز اعتباری اشاره کرد و گفت: امتیاز اعتباری در حال حاضر برای اختصاص تسهیلات بانکی، شرایط ضامن، دریافت چک و اعتبار آن، سقف اعتباری چک، پوشش ریسک، معاملات بین اشخاص، اجاره ملک، اعتبار برای خرید در فروشگاههای آنلاین، کارت اعتباری، کفالت، صحت سنجی اظهارنامههای مالیاتی، کفایت سرمایه بانک، فروش خارجی و بازرگانی بینالملل، تعیین حد اعتباری توسط کارگزاریها و استخدام افراد، قابل استفاده است.
قاسم پور خاطرنشان کرد: این شرکت به دنبال رفتارسازی و ترمیم اعتماد اجتماعی، آگاه سازی، شفاف سازی و ایجاد تقارن اطلاعاتی در معاملات و سایر فعالیتهای مالی، توزیع عادلانه منابع، تسهیل و تسریع فرآیندهای مالی و بانکی، تسهیل در سازماندهی ریسک و اخذ تصمیمات اعتباری و جایگزینی “اعتبارمحوری” به جای “وثیقه محوری” و در نهایت رشد و توسعه فضای کسب و کار و دانش مالی، میباشد و به همین منظور مدلهای جدید امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی، معاملات و تعیین سقف چک را طراحی کرده است.
قاسم پور در پایان اعلام کرد: امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی با پوشش صددرصدی افراد جامعه و دقت ۸۹ درصد، آماده رونمایی است.
متن فوق درباره تلاش های سازمانی برای بهبود مدل اعتبارسنجی و بانکی است. در این متن بحث بر این است که اطلاع رسانی مناسبی برای مدل جدید اعتبارسنجی اشخاص حقیقی به جامعه انجام شود و کاربردهای اعتبارسنجی به نفع مردم و تأمین کننده نیازهای آنهاست. مدیران شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران نیز به کاربردهای امتیاز اعتباری اشاره کرده اند و نیاز به رفتارسازی و ترمیم اعتماد اجتماعی برای تسهیل و تسریع فرآیندهای مالی و بانکی را برجسته کرده اند. به همین منظور مدلهای جدیدی برای امتیازدهی به اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی و تعیین سقف چک طراحی شده است. این مدل جدید امتیاز اعتباری در حال حاضر با پوشش صددرصدی افراد جامعه و دقت ۸۹ درصد آماده رونمایی است.