ضرورت اجرای دستورالعمل حریم خصوصی برای مقابله با حمله سایبری
0 نظر
نشست پیگیری اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمعآوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها با حضور مدیران ارشد سکوهای فضای مجازی برگزار شد. در این نشست تلاش زیادی برای تهیه و ابلاغ دستورالعمل حریم خصوصی انجام شد تا فضای تبادلات مالی و خرید و فروش برای مردم در فضای مجازی امن تر شود. فعالان این حوزه نیز اعلام کردند که برای اجرای کامل مادههای دستورالعمل نیاز است تا زمان مصوبه به شش ماه افزایش یابد و تصمیم گرفته شد که این جلسات به صورت متناوب و مستمر ادامه یابد.
به گزارش دیجیاتور به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، نشست پیگیری اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمعآوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها با حضور مدیران ارشد سکوهای فضای مجازی به ریاست دکتر سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.
محمدامین آقامیری در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه دانش مالی دیجیتال و حوزههای مرتبط با مردم برای مرکز ملی فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اجرای دستورالعمل حریم خصوصی میتواند کمک قابل توجهی به حفظ دادههای مردم برای مقابله با حملات سایبری کند و از این حیث اجرای این دستورالعمل برای ما مهم است.
وی افزود: برای تمهید این دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی تلاش زیادی انجام داد تا با کمک کسب و کارهای بخش خصوصی، متولیان بخش دولتی و کارشناسان این حوزه بتواند دستورالعمل را مصوب و ابلاغ کند که فضای تبادلات مالی و خرید و فروش و … را برای مردم در فضای مجازی امن تر کند.
در ادامه این نشست مدیران ارشد و نمایندگان کسب و کارهای فعال در حوزه دانش مالی دیجیتال با تاکید بر اینکه این دستورالعمل برای حفظ حریم خصوصی و امنیت دادههای مردم ضروری بوده و به دلیل خلاء قانونی در این حوزه اقداماتی پراکنده تاکنون از سوی بخش خصوصی صورت گرفته بود، اما با ابلاغ این دستورالعمل روند رعایت پروتکلهای امنیتی برای ایمن تر شدن دادههای مردم، به صورت مشخصتر و بهتر پیش رفته است.
مدیران سکوها همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای این دستورالعمل در سکوهای خود به رئیس مرکز ملی فضای مجازی ارائه کرده و در جهت اجرای بهتر این دستورالعمل پیشنهاداتی را مطرح کردند.
همچنین در این نشست با بررسی چالشها و مشکلات پیش روی اجرای این دستورالعمل، فعالان این حوزه اعلام کردند که برای اجرای کامل مادههای آن نیاز است تا سه ماه زمان مصوب شده به شش ماه افزایش یابد.
در پایان این نشست پس از بررسی نظرات و پیشنهادات بیش از ۳۰ مدیر عامل و مدیر ارشد از سکوهای دیجی کالا، والکس، تپسی، نوبیتکس، آپ، جیبیت، یکتانت، زیبال، دیوار، اسنپ، اسنپ دکتر، پوشش ریسک بازار، زرین پال، ازکی، ازکیوام و جاباما مقرر شد تا این جلسات به صورت متناوب و مستمر ادامه یابد.
نتیجه گیری این متن این است که مرکز ملی فضای مجازی برای حفظ دادههای مردم و امنیت و حریم خصوصی آنها، دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمعآوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها را به صورت رسمی تصویب و ابلاغ کرده است. اجرای این دستورالعمل میتواند به حفظ دادههای مردم برای مقابله با حملات سایبری کمک کند. همچنین کارشناسان حوزهی دانش مالی دیجیتال بر این باورند که اجرای این دستورالعمل به رعایت پروتکلهای امنیتی برای دادههای مردم کمک زیادی میکند. در پایان، تصمیم گرفته شده است که جلسات پیگیری ادامه داشته و با بررسی نظرات و پیشنهادات مدیران عامل و مدیران ارشد این حوزه، این موضوع برای زمان بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.