عیدی کارگران باید بیش از ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان باشد.

عیدی کارگران نباید از ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان کمتر باشد


بنابر گفته‌های هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، عیدی کارگران در مقررات دارای فرمول است و حداقل عیدی برابر ۲ ماه حقوق مقررات شورای عالی کار و حداکثر سه برابر حقوق می‌باشد. حداقل عیدی تعیین شده ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۸۰ تومان است و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان تعیین شده است. عیدی مزدبگیران نیز دو برابر آخرین حقوق آن‌ها است، باشرط اینکه از سه برابر حداقل حقوق سال قبل بزرگتر نباشد. هرچند کارفرما می‌تواند عیدی خود را بیشتر از این مقدار پرداخت کند، اما حداقل عیدی نمی‌تواند کمتر از عدد تعیین شده باشد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره میزان عیدی کارگران به مهر گفت: عیدی کارگران در مقررات دارای فرمول است و حداقل عیدی معادل ۲ ماه حقوق مقررات شورای عالی کار و حداکثر ۳ تا حقوق می‌شود.

وی افزود: حداقل عیدی ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۸۰ تومان بوده و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان تعیین شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: عیدی مزدبگیران دوبرابر آخرین حقوق آن‌ها است؛ مشروط بر اینکه از ۳ برابر حداقل حقوق سال مربوط بیشتر نباشد.

ابوی تاکید کرد: البته اگر کارفرمایی عیدی کارگران خود را بر اساس دو برابر حقوق آنها بپردازد و از سقف تعیین شده بالاتر باشد کار غیرقانونی انجام نداده است؛ اما حداقل عیدی نباید از عدد تعیین شده کمتر باشد.


میزان عیدی کارگران در مقررات دارای فرمول است و حداقل عیدی معادل ۲ ماه حقوق مقررات شورای عالی کار و حداکثر ۳ تا حقوق می‌شود. حداقل عیدی ۱۰ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۸۰ تومان بوده و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان تعیین شده است. عیدی مزدبگیران دوبرابر آخرین حقوق آن‌ها است؛ مشروط بر اینکه از ۳ برابر حداقل حقوق سال مربوط بیشتر نباشد. البته اگر کارفرمایی عیدی کارگران خود را بر اساس دو برابر حقوق آنها بپردازد و از سقف تعیین شده بالاتر باشد کار غیرقانونی انجام نداده است؛ اما حداقل عیدی نباید از عدد تعیین شده کمتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *