تصویری از یک لاندر ژاپنی در سطح ماه

عکسی از لندر ژاپنی روی ماه


در روز شنبه هفته گذشته، سازمان فضایی ژاپن به نام JAXA، ماموریت فرود سفینه فضایی SLIM را با موفقیت انجام داد. با استفاده از فناوری فرود ابداع شده توسط سازمان، SLIM با دقت ۳۲۸ فوت روی ماه فرود آمد. سازمان همچنین اعلام کرد که ربات های کوچکی از SLIM به سطح ماه خارج شده و فعالیت هایی از جمله ثبت اولین تصویر از وجود SLIM را انجام دادند. JAXA همچنین عکس لندر را روی ماه در بستر نرم‌افزاری ایکس به اشتراک گذاشت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال،سازمان فضایی ژاپن(JAXA)لندرSLIM این کشور روز شنبه هفته گذشته در ۳۲۸ فوتی یا ۱۰۰ متری یا اندکی بیشتر از نصف زمین فوتبال آمریکایی از مکان تعیین شده روی ماه فرود آمده است.

سازمان فضایی ژاپن اعلام کرد فناوری فرود ابداع شده به لندر در فرود کمک کرده و این عملیات را یک موفقیت دانست.

در بیانیه JAXA آمده است: هرچند ارزیابی های دقیق تری انجام خواهد شد اما می توان ادعا کرد فرود در محل با دقت ۳۲۸ فوت مهم ترین عملیاتSLIM به حساب می آید که البته لندر به آن دست یافته است.

این سازمان در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: ربات های اکتشاف گر کوچکی از لندر به روی سطح ماه خارج شده اند تا فعالیت هایی از جمله ثبت نخستین تصویر اثبات وجود SLIM روی ماه را انجام دهند. در بیانیهJAXAآمده است: طبق داده های تله متری پس از ارسال SLIM، ابزارLEV-1 حرکات جهشی برنامه ریزی شده و ارتباط مستقیم با ایستگاه روی زمین را انجام داد.

JAXA عکس لندر ژاپنی روی ماه را در بستر نرم‌افزاری ایکس( توییتر سابق) به اشتراک گذاشت.


لندر SLIM ژاپنی موفق به فرود روی ماه شده است. سازمان فضایی ژاپن اعلام کرده است که این فرود با دقت 328 فوت یا بیشتر انجام شده است. ارزیابی های دقیق تری برای این ماموریت صورت خواهد گرفت اما می توان ادعا کرد که فرود در محل مقرر به عنوان عملیات مهمی در نظر گرفته شده است. همچنین ربات های اکتشاف گری کوچک از لندر بیرون آمده اند تا فعالیت هایی از جمله ثبت اولین تصویر اثبات وجود SLIM روی ماه را انجام دهند. براساس اطلاعات تله متری، پس از ارسال SLIM، ابزارLEV-1 ارتباط مستقیمی با ایستگاه روی زمین ایجاد کرده است. JAXA نیز عکس لندر ژاپنی را در بستر نرم‌افزاری ایکس به اشتراک گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *