طرح اولیه ورود خودروی هیدروژنی یاماها به بازار خودروها

طرح اولیه خودروی یاماها برای ورود به بازار خودروهای هیدروژنی


شرکت یاماها اخیراً طرح اولیه Drive H۲ را معرفی کرده است. این طرح اولیه، که با هیدروژن کار می کند، اولین کارخانه ساخت و ساز خودروهای مبتنی بر انرژی های جایگزین شرکت است. در نمایشگاه ۲۰۲۴ PGA در فلوریدا آمریکا، یاماها خودروی Drive۲ Concierge ۴ را که با دو مخزن هیدروژن تجهیز شده است، معرفی کرد. استفاده از فناوری هیدروژن برای خودروها چالش برانگیز است و نیازمند زیرساخت های پشتیبان و ایستگاه های تامین ذخیره هیدروژن است. در حوزه ساخت و ساز موتورسیکلت، نیز پتانسیل گسترش وجود دارد و شرکت یاماها ممکن است در این حوزه نیز پیشرفت هایی داشته باشد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، شرکت یاماها اخیرا گامی مهم در تولیدی ساخت و ساز خودروهای مبتنی بر انرژی های جایگزین برداشته و طرح اولیه Drive H۲ را معرفی کرده است. این نخستین طرح اولیه شرکت است که با هیدروژن کار می کند. این درحالی است که شرکت از چند سال قبل تلاش برای بررسی گزینه های مختلف سوخت های حافظ اکوسیستم را آغاز کرده است.

یاماها در نمایشگاه ۲۰۲۴PGA در فلوریدا آمریکا از طرح اولیه مذکور رونمایی کرد. این وسایل نقلیه نسخه اصلاح شده از خودروی مخصوص زمین گلف Drive۲ Concierge ۴ به حساب می آید که ۲ مخزن هیدروژن به آن اضافه شده است. هریک از مخزن ها می توانند تا ۲۵ لیتر هیدروژن را ذخیره کنند.

یکی از مخزن ها در عقب وسایل نقلیه و دیگری زیر صندلی راننده قرار می گیرند.

استفاده از فناوری هیدروژن در خودروها کار چالش برانگیزی است. مهمترین مانع در این زمینه نیاز به زیرساخت پشتیبان است، مشابه این چالش ها در مسیر توسعه خودروهای برقی نیز وجود دارد. در دسترس بودن ایستگاه های تامین ذخیره هیدروژن نیز برای گسترش استفاده از این وسایل نقلیه حیاتی است.

هرچند یاماها برای پروژه هیدروژنی خود روی خودروی زمین گلف تمرکز کرده، اما بخش ساخت و ساز موتورسیکلت آن همچنان پتانسیل گسترش دارد. تا به امروز شرکت های کازاواکی و سوزوکی در حوزه توسعه موتورسیکلت های هیدروژنی پیشتاز بازار بوده اند. با توجه به تاریخچه فعالیت یاماها، احتمالا شرکت در این حوزه نیز پیشرفت هایی داشته باشد.


شرکت یاماها اخیراً طرح اولیه خودروی Drive H۲ را معرفی کرده است که با استفاده از هیدروژن کار می کند. این وسایل نقلیه دارای ۲ مخزن هیدروژن است که هر کدام می تواند تا ۲۵ لیتر ذخیره کند. استفاده از فناوری هیدروژن در خودروها چالش برانگیز است و برای گسترش آن نیاز به زیرساخت پشتیبان و ایستگاه‌های تامین ذخیره هیدروژن است. یاماها در حال حاضر بر روی خودروی زمین گلف خود تمرکز کرده، اما بخش ساخت و ساز موتورسیکلت آن نیز می تواند پتانسیل گسترش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *