شروع سال نوی چینی با فروش میلیاردی و تسلط ۴ اثر سینمایی چینی بر بازار جهان

شروع سال نوی چینی با فروش میلیاردی/تسلط ۴ فیلم چینی بر بازار جهان


در آخرین آخر هفته سال چین، چهار اثر سینمایی چینی توانستند فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست بگیرند. اثر سینمایی کمدی درامی “یولو” به مدت ۸۶.۵ میلیون دلار فروخته شد و به دومین آخر هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی سراسر جهان را از آن خود کرد. این اثر سینمایی دومین اثر سینمایی جیا لینگ است که پیش از آن با اثر سینمایی موفق “سلام، مامان” خود را شناسانده بود. علاوه بر “یولو”، سه اثر سینمایی دیگر نیز در جایگاه‌های ممتازی در فهرست پرفروش‌های جهان قرار گرفتند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، چهار اثر سینمایی چینی در آخرین آخر هفته سال چین، فروش گیشه‌های چین و جهان را در دست گرفتند و «یولو» کمدی درامی درباره کاهش وزن و کشف خود، برای دومین آخر هفته متوالی عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی سراسر جهان را از آن خود کرد.

«یولو» در فاصله جمعه تا یکشنبه ۸۶.۵ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش ۹ روزه خود را به ۴۰۲ میلیون دلار برساند.

این اثر سینمایی دومین اثر سینمایی جیا لینگ است که پیش از آن با اثر سینمایی موفق سال نوی ۲۰۲۱ یعنی «سلام، مامان» خود را شناسانده بود. با فاصله‌ای کم پس از «یولو» کمدی مسابقه‌ای «پگاسوس ۲» جای گرفته که در آخر هفته اخیر ۸۰.۶ میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروشش را به ۳۵۶ میلیون دلار رسانده است.

«ماده ۲۰» یک کمدی حقوقی به کارگردانی ژانگ ییمو هم چشمگیر ظاهر شده و در فهرست پرفروش‌های آخر هفته چین و جهان، جایگاه سوم را به دست آورده و با فروش ۷۰.۲ میلیون دلاری در آخر هفته‌ای که گذشت مجموع فروش ۹ روزه‌اش را به ۲۰۷ میلیون دلار رساند.

انیمیشن چینی «خرس‌های بونی: وقت چرخش» هم عنوان اثر سینمایی چهارم آخر هفته چین و پنجمین رتبه جهانی را کسب کرد و با فروش ۵۲ میلیون دلاری در این آخر هفته فروش ۹ روزه خود را به ۲۰۹ دلار رساند.

این در حالی است که «باب مارلی: یک عشق» با فروش ۵۶.۷ میلیون دلار از ۴۸ منطقه، از جمله آمریکای شمالی، جایگاه چهارم را در فهرست پرفروش‌های جهانی به خود اختصاص داد.

برمبنای اخبار آژانس فروش بلیت چین، فروش سینماها در دوره رخصتی سال نو چینی، ۸.۰۲ میلیارد یوان یا ۱.۱۱ میلیارد دلار است که به معنی افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. رخصتی سال نوی چینی از شنبه تا شنبه (۱۰ تا ۱۷ فوریه) برگزار شد.

برمبنای گزارش‌ها در طول رخصتی ۱۶۳ میلیون بلیت فروخته شده که افزایشی ۲۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در عین حال حاکی از پایین‌تر بودن میانگین قیمت بلیت در مقایسه با سال پیش است. قیمت بلیت در طول رخصتی ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۱ یوان (۶.۸۲ دلار) عرضه شد.


اثر سینمایی چینی “یولو” در آخرین آخر هفته سال چین، پرفروش‌ترین اثر سینمایی سراسر جهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *