هنر صوتی “سمفونی به خاطر حاج قاسم” منتشر شد.

سمفونی «به قدقامت یاران» رونمایی شد/ موسیقی‌هایی به یاد حاج قاسم


سمفونی “به قد قامت یاران” با تسهیم از بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی)، انجمن هنر صوتی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر هنر صوتی وزارت میراث و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران رونمایی شد. این سمفونی که توسط میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان و نصیر حیدریان رهبر ارکستر اجرا شد، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ساخت و ساز شده است. قطعاتی همچون “دفاع مقدس”، “دفاع از حرم” و “شهادت” در این سمفونی برای مخاطبان اجرا شد. مهمانان ویژه این مراسم شامل مقامات فرهنگی و هنری بودند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور ، پوئم سمفونی «به قد قامت یاران» عنوان یکی از تازه ترین محصولات منتشر شده موسیقایی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که شامگاه روز سه شنبه دوازدهم دی ماه با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر میراث و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی هنری در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی)، انجمن هنر صوتی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر هنر صوتی وزارت میراث و ارشاد اسلامی برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساخت و ساز شده است.

میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیر حیدریان رهبر ارکستر، محمدمهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان برخی از اعضای گروه اجرایی این سمفونی را تشکیل می دادند.

«راپسودی ایرانی» به آهنگسازی میلاد آقایی، «به قد قامت یاران» با ادبیات ردیف‌دار محمد هدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه بخش «دفاع مقدس»، «دفاع از حرم» و «شهادت» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

در توضیح این پروژه آمده است: «این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند اما سروقامتان یادها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست اما چه باک.»

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر میراث و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاداسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت میراث و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت میراث و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

این گزارش در حال به روز رسانی است …


سمفونی “به قد قامت یاران” عنوان یکی از تازه ترین محصولات موسیقایی است.
این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، انجمن هنر صوتی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر هنر صوتی وزارت میراث و ارشاد اسلامی ساخت و ساز شده است.
میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیر حیدریان رهبر ارکستر، محمدمهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان برخی از اعضای گروه اجرایی این سمفونی بودند.
“به قد قامت یاران” با ادبیات ردیف‌دار محمد هدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه بخش “دفاع مقدس”، “دفاع از حرم” و “شهادت” از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.
در توضیح این پروژه آمده است: “این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند اما سروقامتان یادها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست اما چه باک.”
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر میراث و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاداسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت میراث و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت میراث و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *