توصیف داریوش طلا به زبان فارسی از نشانه‌های خلاقیت در هنر صوتی سنتی ایرانی

روایت داریوش طلایی از بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران


داریوش طلایی در تالار رودکی تهران کارگاه آموزشی خود را برگزار کرد. این کارگاه در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی برگزار شد و درباره بداهه‌پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت صحنه‌برداری شد. در این کارگاه افراد علاقه‌مند به صورت فعال و غیرفعال شرکت کردند و هنرجویان فعال مضامین مطرح شده را با اجرا عملی تجربه کردند. در ابتدای هر بخش، داریوش طلایی درباره مطالعات تاریخی بداهه‌پردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکل‌گیری این مهارت صحبت کرد. همچنین، به ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی پاسخ داد. در این کارگاه، نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام‌گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح برای خلق بداهه مطرح شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی انجمن هنر صوتی ایران، داریوش طلایی نوازنده، مدرس و پژوهشگر هنر صوتی ایرانی تازه‌ترین کارگاه آموزشی خود را در تالار رودکی تهران برگزار کرد.

این کارگاه که به همت انجمن هنر صوتی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی در تالار رودکی برگزار شد به مبحث بداهه‌پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد.

کارگاه مذکور برای علاقه‌مندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد، که هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاع‌رسانی‌شده، با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح شده را اجرا کردند.

داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون مطالعات تاریخی بداهه‌پردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکل‌گیری این مهارت را مطرح کرده و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند.

طلایی علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهت‌دهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهم‌ترین پرسش‌های مطرح شده این کارگاه آموزشی بود.


داریوش طلایی یک کارگاه آموزشی در تالار رودکی تهران برگزار کرد. این کارگاه به مبحث بداهه‌پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد. کارگاه برای علاقه‌مندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد. در بخش فعال، هنرجویان انتخاب شده و مضامین مطرح شده را عملی اجرا کردند. داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از کارگاه، مباحثی پیرامون مطالعات تاریخی بداهه‌پردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکل‌گیری این مهارت را مطرح کرد. او همچنین به رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی پرداخت. درباره چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و الهام گرفتن از آن و همچنین مسیر آموزشی صحیح و جهت‌دهی به معلومات در راستای خلق بداهه نیز صحبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *