امکان صحبت کردن رانندگان با خودروی خود در آینده به امکان پذیر شد.

رانندگان از این پس می توانند با خودرو همکلام شوند


مرسدس بنز در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی یک دستیار مجازی جدید رونمایی کرده است که در خودروهای شرکت قابل استفاده است. این دستیار می‌تواند به کاربران پیشنهادها ارائه کند و با آنها ارتباط برقرار کند. مدیر ارشد فناوری مرسدس اعلام کرده است که این دستیار مجازی به لحن‌های مرتبط با احساسات مختلف حرف می‌زند و سوالات هوشمندانه ای برای شفاف سازی مشکل کاربران پرسیده می‌شود. همچنین، شرکت فولکس واگن نیز وسایل نقلیه با دستیار صوتی را به نمایش گذاشته است که قادر به مکالمه با کاربران است و محتوای جستجو شده را برای آنها خوانده می‌کند. این دو شرکت در حال توسعه و پیشرفت در حوزه AI در خودروها هستند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، مرسدس بنز در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی یک دستیار مجازی جدید رونمایی کرد که می‌تواند پیشنهادهایی ارائه و با کاربران ارتباط برقرار کند. این امر نشان دهنده یک گام دیگر در جهت استفاده از AI در خودروها است.

این خودروساز مدعی است دستیار مجازی مذکور می‌تواند با لحن‌های مرتبط با احساسات مختلف حرف بزند و سوالات هوشمندانه ای بپرسد تا پرسش اصلی که از وی شده را شفاف سازی کند.

مارک شافر مدیر ارشد فناوری مرسدس در این باره می‌گوید: وسایل نقلیه هم صحبت فرد می‌شود. کاربر می‌تواند سوالاتی بپرسد و با خودرویش گفتگو کند.

این دستیار مجازی در تمام خودروهای شرکت از جمله طرح اولیه CLAکلاس به کار می‌رود. این طرح اولیه مربوط به یک وسیله نقلیه تمام الکتریک است که ابعاد کوچک‌تری دارد.

هرچند سخت افزارهای خودوهای برقی در مقایسه با وسایل نقلیه با موتورهای احتراقی ساده‌تر هستند و تغییرات کمتری دارند، اما خودروسازان همچنان سعی دارند در بخش ارائه نرم افزار خودشان را از دیگران متمایز کنند.

البته مرسدس بنز اعلام کرد یک ویژگی دیگر به دستیار صوتی خود اضافه می‌کند تا پاسخ‌های تولیدی کنترل شوند. این ویژگی توصیه‌های ارائه شده براساس داده‌های موجود در ابر رایانشی وگزارشات خود کاربر را بررسی می‌کند مانند توصیه یک محل غذاخوری یا فروشگاهی که تعطیل شده است.

فناوری دستیار صوتی در خودروها با کمک آواتارهای شخصی سازی شده تا AI مولد، هر روز در حال پیشرفت است.

این درحالی است که شرکت فولکس واگن نیز نخستین وسایل نقلیه با دستیار صوتی را نمایش داد که چت جی پی تی در آنها یکپارچه شده و محتوایی که رانندگان جستجو کرده اند را حین رانندگی برای آنها می‌خواند.

فولکس واگن مدعی دستیار صوتی که قادر به مکالمه با کاربران است تا اواسط سال جاری میلادی ارائه می‌شود. این دستیار می‌تواند سوالات پیشین کاربران را به یاد بیاورد و به آنها پاسخ دهد.


مرسدس بنز در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی یک دستیار مجازی جدید رونمایی کرد. این دستیار می‌تواند با لحن‌های مرتبط با احساسات مختلف حرف بزند و سوالات هوشمندانه ای بپرسد تا پرسش اصلی را شفاف سازی کند. مارک شافر مدیر ارشد فناوری مرسدس می‌گوید که وسایل نقلیه هم صحبت می‌کند و کاربر می‌تواند با خودرویش گفتگو کند. این دستیار مجازی در تمام خودروهای شرکت از جمله طرح اولیه CLAکلاس به کار می‌رود. مرسدس بنز اعلام کرد یک ویژگی دیگر به دستیار صوتی خود اضافه می‌کند تا پاسخ‌های تولیدی کنترل شوند. فناوری دستیار صوتی در خودروها با کمک آواتارهای شخصی سازی شده در حال پیشرفت است. فولکس واگن نیز نخستین وسایل نقلیه با دستیار صوتی را نمایش داد. فولکس واگن مدعی دستیار صوتی که قادر به مکالمه با کاربران است تا اواسط سال جاری میلادی ارائه می‌شود. این دستیار می‌تواند سوالات پیشین کاربران را به یاد بیاورد و به آنها پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *