واجب است که دستگاه‌های اجرایی در سال آینده به ابر حکومت متصل شوند.

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از سال آینده به ابر دولت بپیوندند


در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات حکومت هوشمند، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات به بررسی ارائه خدمات دستگاه‌ها وزارت صمت پرداخته است. طبق مقررات برنامه و برنامه‌ریزی مالی سال جاری، تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه شود و تا پایان آذرماه ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها باید هوشمندسازی شود. وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات همچنین اعلام کرده است که تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است و براساس برنامه هفتم توسعه، به راه اندازی ابر حکومت پرداخته شود. در جلسه امروز همچنین، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان حکومت اعلام کرده است که این سامانه به وسیله کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در سطح استان و شهرستان را در اختیار دارد و می‌تواند نظرات مردم را از طریق چاپ کیوآرکد در اختیار رؤسای دستگاه‌ها قرار دهد. همچنین در صورت عدم نصب بارکد در محل کار کارمندان، مردم می‌توانند گزارش‌های مربوطه را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند. این سامانه به عنوان یکی از رویکردهای حکومت مردمی به منظور استفاده از نظرات و ارزیابی خدمات حکومت در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات، عیسی زارع پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات حکومت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد با اشاره به اینکه مطابق بند ج تبصره ۷ مقررات برنامه و برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۱، گفت: در مقررات برنامه سال جاری نیز تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی ارائه شود و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به صورت برخط ارائه و تا پایان دی‌ماه نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها باید هوشمندسازی می‌شد.

وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات با بیان اینکه تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه وزارت مخابرات مکلف شده است که نسبت به راه اندازی ابر حکومت اقدام کند و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ابر حکومت بپیوندند.

بنا به این گزارش، در جلسه امروز میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان حکومت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف کاغذ آ ۴ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار است و باید برای همه کارکنان حکومت این کد صادر شود.

لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این اتفاق، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن QR code کارمند مورد نظر وارد سامانه می‌شود و به چهار سوالی که از او پرسیده می‌شود، پاسخ می‌گوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار رؤسای دستگاه‌ها و در نتیجه رئیس جمهوری قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رؤیت است.

معاون رئیس جمهوری در مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیام‌رسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارش‌های مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان حکومت را بر اساس یکی از رویکردهای حکومت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که حکومت ارائه می‌کند، ثبت می‌شود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.


مقامات مربوطه به ارائه خدمات الکترونیکی تعهد کرده‌اند. همچنین برنامه هفتم توسعه شامل راه اندازی ابر حکومت است. نظرسنجی عملکرد کارکنان حکومت از طریق سامانه‌ی مربوطه انجام می‌شود و در صورت عدم نصب بارکد، می‌توان به سازمان امور استخدامی گزارش کنید. نتایج نظرسنجی برای رؤسای دستگاه‌ها و رئیس جمهوری قابل رویت است. همچنین می‌توانید نظرات خود را درباره خدمات حکومت به سازمان امور استخدامی و اداری ارسال کنید. این سامانه نظرسنجی با کمترین هزینه و ساده راهی برای ثبت نظرات مردم درباره خدمات حکومت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *