درخواست ۱۵ مدعویت وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی برای ۲ شرکت سازنده وسایل نقلیه

درخواست ۱۵ همتی وزیر صمت برای ۲ خودروساز


در یک نامه اخیر، وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی از نهاد مالی خواستار تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز شده است. در این نامه آمده است که به علت عدم تغییر قیمت محصولات، شرکت‌های صنایع خودروسازی سایپا و ایران وسایل نقلیه با مشکل تأمین نقدینگی روبرو شده‌اند. وزیر تولیدی درخواست کرده است تا سقف اعتبارات شرکت ایران وسایل نقلیه به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. این درخواست در جهت تنظیم بازار و افزایش ساخت و ساز قرار داده شده است.

به گزارش دیجیاتور، عباس علی آبادی، وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی در نامه‌ای به محمد رضا فرزین، رئیس کل نهاد مالی تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز را خواستار شد.

در این نامه که در مطالعات تاریخی ۹ بهمن ۱۴۰۲ صادر شده، آمده است؛ همانگونه که مستحضر هستید به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران وسایل نقلیه به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تأمین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌اند.

در ادامه نامه آمده است؛ لذا با عنایت به موافقت معاون اول مقام عالی رتبه برای افزایش ساخت و ساز در ماه‌های پایانی سال به منظور تنظیم بازار خواهشمند است دستور فرمائید سقف اعتبارات شرکت ایران وسایل نقلیه به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال به فوریت افزایش یابد.


وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی در نامه‌ای به رئیس کل نهاد مالی تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز را خواستار شد. به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران وسایل نقلیه به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تأمین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌اند. برای افزایش ساخت و ساز در ماه‌های پایانی سال به منظور تنظیم بازار، درخواست شده است که سقف اعتبارات شرکت ایران وسایل نقلیه به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال به فوریت افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *