خطوط ریلی قزوین – زنجان وارد مدار سال آینده خواهد شد.

[ad_1]
وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان، اعلام کرد که این پروژه دارای 86 درصد پیشرفت است و یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی – غربی کشور است. وی همچنین برنامه تکمیل کوره‌دور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط را برنامه‌های حکومت سیزدهم دانست. دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش 2 برابری ظرفیت جابجایی بار و مسافر می‌شود و خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان، به عنوان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر، نیاز به دو خطه شدن دارد. برآورد شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که برای تکمیل این پروژه حدود 1,350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در مسافرت حاضر، تلاش می‌شود منابع مناسبی برای تکمیل پروژه مصوب کنید تا سال آینده محور دوم خط ریلی وارد مدار شود. خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است و زمان مسافرت از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

به گزارش دیجیاتور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان که صبح امروز طی مسافرت به استان زنجان انجام شد، با اشاره به اینکه این پروژه دارای ۸۶ درصد پیشرفت است، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی – غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه‌های حکومت سیزدهم را تکمیل کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط با هدف افزایش ظرفیت دانست.

بذرپاش با بیان اینکه دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر می‌شود، افزود: خط دوم خطوط ریلی قزوین_ زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زیرسازی و روسازی این مسیر ۱۸۰ کیلومتری انجام شده است، گفت: مسافرت قبلی رییس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این پروژه ریلی به همراه داشت اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در ۴ ایستگاه این مسیر مصرف شده است. امروز با حضور رییس جمهور چند پروژه اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن‌ها دو خطه کردن محور ریلی قزوین_ زنجان است.

بذرپاش یادآور شد: طبق برآورد شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است. در این مسافرت تلاش می‌کنیم منابع خوبی برای تکمیل این پروژه مصوب کنیم تا سال آینده محور دوم این خط ریلی وارد مدار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنان‌مان در سایر مناطق نیز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد. خط دوم خطوط ریلی قزوین- زنجان به طول ۱۸۱ کیلومتر دارای ۱۱ ایستگاه است که زمان مسافرت از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

[ad_2]
خط دوم خطوط ریلی قزوین-زنجان دارای ۸۶ درصد پیشرفت است. خط دوم خطوط ریلی قزوین-زنجان یکی از محورهای پرترافیک است. مسیرهای ریلی دو خطه شده و افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر را به همراه دارند. بخش زیادی از زیرسازی و روسازی خط دوم خطوط ریلی قزوین-زنجان انجام شده است. برآورد شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است. طبق برآورد شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است. محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنان‌مان در سایر مناطق نیز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد. خط دوم خطوط ریلی قزوین- زنجان به طول ۱۸۱ کیلومتر دارای ۱۱ ایستگاه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *