راه‌اندازی شبکه آبرسانی از دریای عمان به زاهدان تا پایان سال آینده.

خط انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان می‌رسد


با توجه به اظهارات عیسی بزرگ زاده، سخنگوی تولیدی منابع آبی، میانگین بارش در کل کشور در سال جاری 48 میلیمتر بوده که نشان دهنده کاهش 40 درصدی نسبت به میانگین 55 ساله با رقم 80 میلیمتر است. همچنین، در مدت زمان مشابه سال گذشته، میانگین بارش کشور 61 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته، 21 درصد کاهش داشته است. به همین دلیل، در شهرهای سیستان و بلوچستان، مشهد، گلستان و تهران اولویت تأمین منابع آبی شرب در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، طرح‌های اضطراری تأمین منابع آبی در تهران، سیستان و بلوچستان، مشهد، گلستان و شهر فسای استان فارس در حال اجرا هستند. همچنین، گفتگوهای دیپلماتیک در مورد جیره‌بندی منابع آبی در تهران در دستور کار قرار ندارد و در صورتی که ۱۵ درصد از مصرف منابع آبی شهروندان تهران کاهش یابد، می‌توان شرایط را به صورت پایدار سازماندهی کرد. وزارت نیرو نیز تأمین منابع آبی سیستان و بلوچستان را به نیت همسایه بدعهد خود و پروژه‌های اضطراری آن منطقه به خوبی پیش برده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عیسی بزرگ زاده سخنگوی تولیدی منابع آبی در نشست خبری گفت: متوسط میزان بارش در کل کشور ۴۸ میلیمتر بوده که این میزان بارش نسبت به متوسط ۵۵ ساله که رقم آن ۸۰ میلیمتر و۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ما ۶۱ میلیمتر متوسط بارندگی در کل کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد منفی است.

سخنگوی تولیدی منابع آبی در ادامه گفت: با توجه به شرایط بارندگی برای شهرهای سیستان و بلوچستان، مشهد، گلستان و تهران شرایط اضطراری و اولویت تأمین منابع آبی شرب در نظر گرفته‌ایم.

.سخنگوی تولیدی منابع آبی اضافه کرد: طرح‌های اضطراری تأمین منابع آبی در تهران، سیستان، مشهد، گلستان و شهر فسای استان فارس، تعریف و درحال اجرا است.

وی افزود: بحث جیره‌بندی منابع آبی در تهران در دستور کار نیست و اگر ۱۵ درصد از مصرف منابع آبی هر شهروند تهرانی کم شود، می‌توانیم شرایط را به صورت پایدار سازماندهی کنیم‌.

به گفته این مقام مسئول، وزارت نیرو تأمین منابع آبی سیستان‌وبلوچستان را به اراده همسایه بدعهد خود گره نزده و پروژه‌های اضطراری این منطقه به خوبی پیش رفته است.


میزان بارش در کل کشور نسبت به متوسط ۵۵ ساله کاهش یافته است.
متوسط بارش در مدت مشابه سال گذشته نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.
شرایط اضطراری و اولویت تأمین منابع آبی شرب در برخی از شهرها در نظر گرفته شده است.
طرح‌های اضطراری تأمین منابع آبی در تعدادی از شهرها در حال اجرا است.
بحث جیره‌بندی منابع آبی در تهران در دستور کار نیست و با کاهش ۱۵ درصد مصرف منابع آبی توسط شهروندان می‌توان شرایط را به صورت پایدار سازماندهی کرد.
تأمین منابع آبی سیستان‌وبلوچستان توسط وزارت نیرو به خوبی پیش رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *