حضور نوجوانان در کنسرت خداحافظی/ شنیدن صدای فلوت سحرآمیز
0 نظر
در کنسرت آخرین اجرای سال ۱۴۰۲ ارکستر سمفونیک تهران با عنوان «فلوت سحرآمیز»، هنرمندانی همچون فرزانه اسدی و دیبا والی با حضورشان، فضای متفاوتی را برای مخاطبان ایجاد کردند. این کنسرت شامل آثاری از آهنگسازان برجسته مانند موتسارت و چایکوفسکی بود و با شرکت گستردهای از نوازندگان و مدیران ارکستر، تجربهای خاص از هنر صوتی کلاسیک بود. این اجرا با انتخاب قطعاتی نام آشنا برای علاقهمندان به هنر صوتی کلاسیک، شبی خاطره انگیز برای همه حضار به ارمغان آورد.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مخاطبان و علاقه مندان هنر صوتی کلاسیک شامگاه روز پنجشنبه هفدهم اسفند ماه با تماشای کنسرت «فلوت سحرآمیز» به رهبری ارکستر منوچهر صهبایی از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای سال ۱۴۰۲ این مجموعه موسیقایی در تالار وحدت خداحافظی کردند.
ارکستر سمفونیک تهران از مجموعههای تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای آخرین اجرای سال ۱۴۰۲ تلاش کرد تا با انتخاب قطعاتی نام آشنا برای علاقه مندان هنر صوتی کلاسیک شب خاطره انگیزی را برای آنها رقم بزند.
حضور فرزانه اسدی نوازنده نوجوان فلوت و دیبا والی نوازنده نوجوان هارپ هم فضای اجرای برخی از قطعات را با حال و هوای متفاوتی روبهرو کرد تا تماشاگران کنسرت شاهد اجرای متفاوتی از مجموعه ارکستر سمفونیک تهران در اجرای پایانی سال باشند.
فرزانه اسدی از هنرمندان نوجوان عرصه هنر صوتی در حوزه نوازندگی فلوت است که فراگیری این ساز را نزد هنرمندانی چون رهام اسکوچی و محمدعلی لقاء فرا گرفته است. وی همکاریهای متعددی نیز با پروژهها، گروهها و ارکسترهای مختلف داشته اشت.
دیبا والی هم از جمله نوازندگان نوجوان تازهترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بود که از سن سه سالگی با دورههای ارف و از سن شش سالگی با ساز تخصصی هارپ نزد هنرمندانی چون فتانه شاهین و لائورا استیونسُن آشنا شده و پس از طی مراحل تکمیلی آموزشی با ارکسترها و مجموعههای مختلفی همکاری میکند.
برا اساس این گزارش اورتور «فلوت سحر آمیز» اثر ولفگانگ آمادئوس موتسارت (آهنگساز اتریشی و هنر صوتی دان کلاسیک)، کنسرتو برای فلوت و هارپ در دوماژور (الگرو – آندانتینو – الگرو)، «سمفونی شماره ۵» اثر پیوتر ایلیچ چایکوفسکی (آهنگساز روسی و هنر صوتی دان کلاسیک) آثاری بودند که در بخشهای مختلف آخرین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۲ پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.
محمدرضا کریمی نوازنده ویولن یک و کنسرت مایستر، امیرمینو سپهر نوازنده ویولن و کنسرت مایستر دوم، فرزاد صیدی، دانیال جورابچی، نگین حاتمی، سینا صالحی، هورام ترابی، فرید ذاکری، حسین ملکی، سارا قاسمی، سجاد صالح آبادی، درنا میناسازی، فرمهر حسن بی گلو نوازندگان ویولن یک، مونیکا لران، مهوش عسگری، پیمان شامی، سارا بیرامزادگان، موژان میرزایی، علیرضا گلستانه، حمید خدایی، رادمان راستی، فرناز زندیه، عرفان جاوید نیا، امیرمهریار قاسمی نوازندگان ویولن دو، کاوه تسعیری، آتنا زنگنه، مسعود پوربخت، آریان زمانی، روشا گواهی، دنیا حاجی وندی و الهام آقابابایی نوازندگان ویولا، مجید اسماعیلی، هلیا پورکریمی، شهرزاد مجد، هامون قادری، روژان فلاح بردبار، عرفان فیجان، هستی علیزاده نوازندگان ویولنسل، حسین (پرویز) بیات گروه سازهای زهی کنسرت را تشکیل میدادند.
سپیده خداوردی، آوا پویا کاشانی، بیتا غفاری نوازندگان کنترباس، آرمین قیطاسی، غزاله میرزازاده، فراز فراست پور نوازندگان فلوت، آرین قیطاسی و کیمیا شعربافان نوازنده ابوا، مینلی دانلیان، پگاه ولی خانی و گلرخ رجایی نوازندگان کلارینت، علیرضا متوسلی داراب، فرشاد محمدی نوازندگان فاگوت، نرگس تقی پور، هومان باقی، ریحانه رفیعی، پارمیدا بهادران، روژینا صادقی، امیرحسین گرگین نوازندگان هورن، علی ضرابی، امیررضا صالحی، فرید شیخی، آرمان فتاحی نوزانده ترومپت، مصطفی بیات نوازنده ترومپت پیکولو، آرین خدایار، مانی داوری نوازندگات ترومبون، افشار حشمتیان نوازنده ترومبون باس، بابک میردادیان نوازنده توبا، محمود منتظم صدیقی نوازنده تیمپانی نیز دیگر گروه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت شب گذشته بودند.
در گروه اجرایی نیز بابک شیبانی مدیر ارکسترها، محمد یحیی زاده مدیر داخلی ارکستر، ندا یزدانی و ناصر زرقومی (آرشیو نُت)، محسن ایلکا چیدمان ساز، حسن احمدی و مجتبی سیف (خدمات ارکستر) ارکستر سمفونیک تهران را همراهی میکردند.
مخاطبان و علاقهمندان هنر صوتی کلاسیک شاهد اجرای کنسرت «فلوت سحرآمیز» به رهبری ارکستر منوچهر صهبایی از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای سال ۱۴۰۲ در تالار وحدت بودند. حضور فرزانه اسدی نوازنده نوجوان فلوت و دیبا والی نوازنده نوجوان هارپ جذابیت و شگفتی بیشتری به اجرا اضافه کرد. این کنسرت شامل اجرای قطعاتی از آثار موتسارت و چایکوفسکی بود.علاوه بر آن، مجموعهای از هنرمندان جوان و با استعداد برای اجرا انتخاب شده بودند که با حضورشان فضای منحصر به فردی به کنسرت داده بودند.