حضور شرکتهای دانشبنیان در حوزه رسانه در نمایشگاه رسانههای ایران
0 نظر
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران پس از شش سال وقفه و با تغییراتی چشمگیر نسبت به دورههای گذشته از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار میشود. این نمایشگاه با هدف معرفی دانشبنیان و خلاقانههای حوزه رسانه و ساخت و ساز محتوا، از شعار «نجستم همیشه جز از راستی» پیروی میکند و بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعههای خلاق و دانشبنیان فعال را در خود جای داده است. همچنین بخشهای جدید و پیشرفتهای حوزه رسانه نیز از مهمترین بخشهای این نمایشگاه به شمار میآیند و بیش از ۳۰ شرکت دانشبنیان و خلاق در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت.
به گزارش دیجیاتور به نقل از معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانشبنیان ریاست جمهوری، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران پس از شش سال وقفه و با تغییراتی چشمگیر نسبت به دورههای گذشته از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار میشود. با توجه به پررنگ شدن نقش رسانههای برخط، رسانههای اجتماعی، دانشبنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانهای، انسان رسانهها و سامانههای خبری در حوزههای خبری و اطلاعرسانی در سالهای اخیر، تلاش شده است تا در این گردهمایی بزرگ علاوه بر مطبوعات به عنوان رسانه مادر، نگاه ویژهای به این رسانههای نوظهور شود.
محمد خاکساری، رئیس مرکز مخابرات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانشبنیان ریاست جمهوری، توضیح داد: این روزها شاهد تحول گسترده جهانی در حوزه رسانه و ساخت و ساز محتوا هستیم؛ با توجه به نقش پررنگ فناوریهای روزآمد در جریانسازی رسانهای، فراهم شدن امکان رشد و بومیسازی فناوریهای حوزه رسانه اهمیت دوچندانی یافته است. این مهم در سالهای اخیر در معاونت علمی و فناوری از مسیر زیستبوم خلاق به صورت جدی در حال پیگیری است.
وی با اشاره به ابتکار جدید این دوره از نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه رسانههای ایران، شاهد فعالیت بخش ویژه «پیشرفت و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حمایت معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانشبنیان، صندوق پیشرفت و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی هستیم. این بخش بستر جدیدی برای حضور پررنگ شرکتهای دانشبنیان و خلاق فعال در حوزه رسانه و ساخت و ساز محتوا به عنوان ابزارهای جدید تولیدات رسانهای در این نمایشگاه خواهد بود و میتواند فرصت مغتنمی برای شبکهسازی و تقویت ارتباط میان این اعضای جدید و پیشروی حوزه ساخت و ساز محتوا و رسانه با سایر اهالی رسانه فراهم کند.
به گفته رئیس مرکز مخابرات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانشبنیان ریاست جمهوری بیش از ۳۰ شرکت دانشبنیان و خلاق در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت تا دستاوردها و ظرفیتهای ویژه خود را در حوزه ساخت و ساز محتوا و رسانه به مخاطبان این نمایشگاه ارائه کنند.
خاکساری افزود: امیدواریم با از سرگیری فعالیت نمایشگاه رسانههای ایران و اضافه شدن بخشهای جدید، شاهد تحولی گسترده در حوزه تولیدات رسانهای کشور متناسب با اقتضائات جهانی باشیم.
گفتنی است بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعههای خلاق و دانشبنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، میراث و فناوری است. برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه فناوری و AI از رویدادهای حاشیهای این نمایشگاه خواهد بود.
این متن در مورد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران است که با تغییراتی چشمگیر از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در تهران برگزار میشود. این نمایشگاه به تلاش برای آشنایی بیشتر با رسانههای نوآورانه و فناورانه و نقش آنها در حوزه خبری و اطلاعرسانی اخیر اختصاص دارد. در این دوره از نمایشگاه، فعالیت بخش ویژه “پیشرفت و فناوریهای نوین حوزه رسانه” با حمایت معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانشبنیان، صندوق پیشرفت و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی صورت میگیرد. بیش از ۳۰ شرکت دانشبنیان و خلاق در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت تا دستاوردها و ظرفیتهای ویژه خود را در حوزه ساخت و ساز محتوا و رسانه به مخاطبان ارائه کنند. امیدواریم با از سرگیری فعالیت نمایشگاه رسانههای ایران و اضافه شدن بخشهای جدید، تحولی گسترده در حوزه تولیدات رسانهای کشور شاهد باشیم.