جمشید عندلیبی با همکارانش برای بدرقه رفت.

جمشید عندلیبی با حضور همکارانش بدرقه شد


در روز جمعه هجدهم اسفند ماه، آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم جمشید عندلیبی، آهنگساز و نوازنده پیشگام نی نوازی، با حضور هنرمندان و دوستداران او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد. عندلیبی که از نوازندگان شناخته شده در این زمینه بود، در زمان زندگی خود تعداد زیادی اثر موسیقایی ساخت و ساز کرد و در زمینه آهنگسازی نیز فعالیت داشت. او قطعات ابوالحسن صبا را با نی نواخت و همچنین در پروژه ماندگار “نی نوا” همکاری داشت. مراسم ترحیم او در مسجد نور تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم جمشید عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشگام عرصه نی نوازی روز جمعه هجدهم اسفند ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران با حضور تعدادی از هنرمندان و دوستداران این هنرمند پیشکسوت برگزار شد.

داریوش پیرنیاکان، داود گنجه ای، فاضل جمشیدی، زید الله طلوعی، حسین رضایی نیا، شاهو عندلیبی و … از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

مرحوم جمشید عندلیبی از جمله نوازندگان شناخته شده عرصه نی نوازی بود که نواختن ساز نی را ابتدا بدون استاد فرا گرفت و سپس با حضور در موسسه آموزش عالی تهران و آشنایی با حسین عمومی به ادامه فراگیری تکنیک های این ساز پرداخت. وی ردیف هنر صوتی ایرانی را نزد هنرمندانی چون نصرالله ناصح پور ، نورعلی برومند و محمدرضا لطفی فرا گرفت و در سال ۱۳۶۰ بود که برای تکمیل تکنیک های پیشرفته نوازندگی نی به نزد حسن کسایی در اصفهان رفت.

این هنرمند فقید هنر صوتی ایرانی در طول زندگی خود علاوه برتولید چندین اثر موسیقایی در پروژه هایی چون «بیداد»، «نوا»، «دستان»، «دود عود»، «آسمان عشق»، «یاد ایام»، «رسوای دل»، «پیام نسیم»، «دل مجنون»، «سروچمان» همکاری داشته است. وی علاوه بر نوازندگی در کار آهنگسازی نیز فعال بود و آلبوم‌های «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» از جمله فعالیت‌های او در زمینه آهنگسازی است.

عندلیبی همچنین قطعات ابوالحسن صبا را با نی و به صورت ردیف آموزشی تنظیم و نواخته‌است. این در حالی است که تک نوازی نی پروژه ماندگار «نی نوا» اثر حسین علیزاده هم به عهده مرحوم عندلیبی بوده که بسیاری از مخاطبان هنر صوتی این هنرمند را با چنین اثر معتبری می شناسند.

هنر صوتی «نی نوا» از جمله ملودی‌های معتبر و ارزشمند مطالعات تاریخی هنر صوتی ایران زمین است که به واسطه حضور هنرمندانی چون حسین علیزاده با خلاقیت و استادی منحصر به فرد و جمشید عندلیبی با تک نوازی سحرانگیزی که در حوزه نی نوازی انجام داده و همچنین جمعی دیگر از نوازندگان شاخص هنر صوتی کشورمان توانست جایگاه رفیعی میان مخاطبان پیدا کند.

مراسم ترحیم این هنرمند فقید ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ روز شنبه ۱۹ اسفند ماه در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

این گزارش در حال به روز رسانی است …


جمشید عندلیبی یک نوازنده و آهنگساز پیشگام در عرصه نی نوازی بود و در مراسم خاکسپاری او حضور فعالیت‌های هنری که او انجام داده برجسته شدند. او در طول زندگی خود، آثار موسیقایی متعددی ساخت و ساز کرده و در پروژه‌های مختلف همکاری داشته است. عندلیبی از جمله آهنگسازانی بود که در فعالیت‌های هنری خود بسیار موفق بوده و جایگاه ویژه‌ای در دنیای هنر صوتی ایران داشته است. رفتار خاص او با نی و تکنیک‌های اصیلی که در آن استفاده می‌شد، باعث شده تا او به یکی از نوازندگان برجسته و شناخته‌شده در حوزه نی نوازی تبدیل شود. از آثار برجسته او می‌توان به آلبوم‌های موفقی چون «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» اشاره کرد. هنرمندان مختلفی مانند حسین علیزاده و افراد دیگر نیز با همکاری عندلیبی توانستند آثاری بی‌نظیر و ارزشمند در دنیای هنر صوتی ساخت و ساز کنند. این هنرمند پیشکسوت با فعالیت‌های خلاقانه و استعداد برجسته‌ای که داشته است، همواره در قلب مخاطبان جای خود را داشته و با اثرات قدیمی و جدیدش، همیشه یکی از نقاط قوت هنر صوتی ایران بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *