جلسه شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودروها فردا برگزار خواهد شد.

جلسه شورای رقابت در مورد قیمت گذاری خودرو فردا برگزار می شود


در این متن آمده است که درباره حذف قیمت گذاری دستوری وسایل نقلیه جدی صحبت شده و طبق سند تحول وسایل نقلیه، قیمت گذاری دستوری وسایل نقلیه تا پایان سال لغو و اختیار قیمت گذاری به هیئت مدیره خودروسازان واگذار می‌شود. علی آبادی وزیر تولیدی نیز تاکید کرده که با انحصارزدایی از بازار وسایل نقلیه به دنبال لغو قیمت گذاری دستوری این محصول است. اما شورای رقابت اعلام کرده است که تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری و سایر مسائل مربوط به بازار وسایل نقلیه به عهده این شوراست. در نهایت آمده است که فردا جلسه شورای رقابت با موضوع بررسی دستورالعمل قیمت گذاری وسایل نقلیه برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید خروجی این جلسه بر سر قیمت گذاری وسایل نقلیه خواهد بود یا خیر.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، چند وقتی است که بحث حذف قیمت گذاری دستوری وسایل نقلیه به صورت جدی از سوی وزارت صمت مطرح شده است؛ در آخرین اظهارنظرها نیز منوچهر منطقی معاون ترانزیت این وزارتخانه اعلام کرده بود که طبق سند تحول وسایل نقلیه، قیمت گذاری دستوری این محصول تا پایان سال لغو اختیار قیمت گذاری به هیأت مدیره خودروسازان واگذار می‌شود.

پس از منطقی، علی آبادی وزیر صمت نیز مجدد تاکید کرد که با انحصارزدایی از بازار وسایل نقلیه به دنبال لغو قیمت گذاری دستوری این محصول است.

البته شورای رقابت پس از این اظهارنظرات اعلام کرد که همچنان اهرم اصلی بازار وسایل نقلیه این شورا بوده و تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری و… مربوط به وظایف این شورا می‌شود.

با این حال فردا سه شنبه ۱۲ دی ماه جلسه ششصد و سی و دو شورای رقابت با موضوع بررسی دستورالعمل قیمت گذاری وسایل نقلیه برگزار خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند و دید خروجی جلسه فردای شورای رقابت پایانی بر جدال بر سر قیمت گذاری وسایل نقلیه خواهد بود یا خیر.


قیمت گذاری دستوری وسایل نقلیه تا پایان سال لغو خواهد شد.
با انحصارزدایی از بازار وسایل نقلیه، قیمت گذاری دستوری لغو خواهد شد.
تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری و دستورالعمل های مربوطه به وظایف شورای رقابت می‌شود.
جلسه ششصد و سی و دو شورای رقابت فردا برگزار خواهد شد.
منتظر ماندن برای دیدن نتیجه جلسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *