ثبت رکورد جدید در کاهش مصرف سوخت در آمریکا در سال 2022

ثبت رکوردی تازه در کاهش مصرف سوخت آمریکا طی ۲۰۲۲


به گزارش هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم، خودروهای جدید آمریکا در سال ۲۰۲۲ رکورد بالاتری در کاهش مصرف سوخت به ثبت رساندند، به طوری که میانگین کاهش مصرف سوخت به ۲۶ مایل در هر گالن رسید. آژانس حفاظت اکوسیستم آمریکا نیز پیش بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۳ این شاخص به سطح ۲۶.۹ مایل بر گالن افزایش یابد. همچنین، ساخت و ساز خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی پلاگین به طور قابل توجهی افزایش یافته و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۳ به ۱۲ درصد برسد. این پیشرفت در کاهش مشکلات زیست‌محیطی و انتشارات مضر را برجسته می‌کند. در مقابل، تحلیلگران معتقدند که هنوز خودروهای بنزینی بیشترین انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارند و برای تسریع فرایند کاهش انتشار باید از خودروهای الکتریکی استفاده کرد. آژانس حفاظت اکوسیستم هم پیشنهادهایی برای کاهش انتشار خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ داده است که انتظار می‌رود منجر به برقی شدن ۶۷ درصد خودروهای جدید شود. این مسئله نیازمند قوانین سخت‌تر و اجرای سریع تر این پیشنهادها است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم سازماندهی کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، خودروهای جدید ایالات متحده آمریکا رکورد بالاتری را در شاخص کاهش مصرف سوخت (Fuel Ecomony) در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند، به‌طوری که با توجه به افزایش فروش خودروهای برقی بیشترین نرخ پیشرفت سالانه در ۹ سال گذشته، به میانگین ۲۶ مایل در هر گالن (mpg) معادل ۱۱ کیلومتر به ازای هر لیتر رسید.

آژانس حفاظت اکوسیستم آمریکا (EPA) طی گزارشی اعلام کرد در حالی که میزان بهبود این شاخص در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۲۰، ۰.۶ مایل در هر گالن بود، به‌واسطه افزایش خودروهای برقی و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین، میانگین شاخص مصرف سوخت ۱.۲ مایل بر گالن در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت، همچنین این آژانس پیش‌بینی می‌کند که شاخص مصرف سوخت آمریکا در سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۶.۹ مایل بر گالن افزایش یابد.

مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت محیط‌زیست گفت: این گزارش پیشرفت تاریخی انجام‌شده از سوی تولیدی تاکنون برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی و دیگر انتشارات مضر را برجسته می‌کند.

این گزارش نشان داد در سال ۲۰۲۲ شرکت تسلا اعتبار انتشار کربن بیشتری فروخته است و شرکت‌های جنرال موتورز و مرسدس بنز اعتبار کربن خریداری کرده‌اند. خودروسازان از اعتبارات کربن برای تأمین الزام‌های مربوط به کاهش انتشار استفاده می‌کنند.

شرکت استلانتیس (Stellantis) کمترین مصرف سوخت را بین خودروسازان بزرگ داشت و پس از آن جنرال موتورز و فورد قرار دارند، در حالی که تسلا بیشترین بازدهی را داشته و هیوندای و هوندا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اسب بخار، وزن و اندازه وسایل نقلیه همگی رکوردهایی تازه را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ دوباره به رکوردهایی تازه دست یابند.

ثبت رکوردی تازه در کاهش مصرف سوخت آمریکا طی ۲۰۲۲

آژانس حفاظت اکوسیستم اعلام کرد ساخت و ساز خودروهای برقی، هیبریدی پلاگین (plug-in hybrid) و پیل سوختی ۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ به ۱۲ درصد برسد. میانگین برد هر بار شارژ خودروهای برقی به بالاترین حد جدید یعنی ۳۰۵ مایل افزایش یافته است که بیش از چهار برابر سال ۲۰۱۱ است.

این گزارش نشان می‌دهد آمریکایی‌ها همچنان از خرید خودروهای سدان دور می‌شوند و خودروهای شاسی‌بلند (SUV)بیشتری می‌خرند. در سال ۲۰۲۲ سهم خودروهای سدان و استیشن در خودروهای فروخته شده ۲۷ درصد کاهش یافتند، در حالی که سهم خودروهای شاسی‌بلند به ۵۴ درصد رسید.

داو کوک (Dave Cooke) از تحلیلگران ارشد وسایل نقلیه در سازمان غیردولتی علمی Union of Concerned Scientists، گفت این گزارش نشان می‌دهد انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروهای بنزینی از سال ۲۰۱۵ تاکنون تقریباً تغییری نکرده است.

کوک گفت: خودروسازان در تلاش خود برای کاهش انتشار از خودروهای بنزینی معمولی که هنوز اکثریت خودروهای جدید فروخته‌شده را تشکیل داده و برای سال‌های آینده در بزرگراه‌ها خواهند بود، پیشرفت مناسبی نداشته‌اند.

آژانس حفاظت اکوسیستم در ماه آوریل، ضوابط و اهدافی را برای کاهش انتشار وسیع خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ پیشنهاد کرد. از جمله این پیشنهادها کاهش ۵۶ درصدی میانگین انتشار پیش‌بینی‌شده ناوگان خودرویی نسبت به الزامات سال ۲۰۲۶ است که به گفته این آژانس منجر به برقی شدن ۶۷ درصد خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ می‌شود. درباره این پیشنهادها، حامیان اقلیم می‌گویند آژانس اکوسیستم آمریکا باید قوانین سخت‌تری را نهایی و ابلاغ کند. در مقابل، خودروسازان از این آژانس می‌خواهند پیشنهاد خود را برای نهایی شدن آسان‌تر کند. کند.


نتیجه‌گیری: در سال ۲۰۲۲، خودروهای جدید آمریکا رکورد بالایی را در کاهش مصرف سوخت به ثبت رسانده‌اند. با افزایش فروش خودروهای برقی و هیبریدی‌های پلاگین، میانگین مصرف سوخت به میزان ۱.۲ مایل بر گالن در سال ۲۰۲۲ بهبود یافته است و در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود که به سطح ۲۶.۹ مایل بر گالن افزایش یابد. این پیشرفت‌ها در کاهش مشکلات زیست‌محیطی و انتشارات مضر را برجسته کرده است. شرکت‌های تسلا، جنرال موتورز و مرسدس بنز نیز اعتبار کربن خریداری یا فروخته‌اند و اعتبارات کربن برای کاهش انتشار بهره‌برداری می‌کنند. در سال ۲۰۲۲، شرکت استلانتیس کمترین مصرف سوخت را داشته و تسلا بیشترین بازدهی را نشان داده است. آمریکایی‌ها همچنان از خرید خودروهای سدان بکاهند و بیشتر خودروهای شاسی بلند را ترجیح می‌دهند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروهای بنزینی تغییری نکرده است. به منظور کاهش انتشار وسیع خودروها تا سال ۲۰۳۲، آژانس حفاظت اکوسیستم پیشنهادهایی ارایه کرده است که باید به مقررات تبدیل شود. اما خودروسازان می‌خواهند این پیشنهادها را تسهیل کرده و نهایی سازی آنها را ساده تر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *