درخواست صدور مجوز فقط از درگاه ملی ثبت شود.

علت اختلال در درگاه ملی مجوزها بررسی شد


دبیرخانه هیئت مقررات زدایی در یک بخشنامه، به تمامی مراجع صدور مجوز، مهلتی تا ۲۰ بهمن ماه داده است تا شرایط بارگذاری شده در درگاه بررسی شوند و هر نقصی که وجود داشته باشد قبل از این مطالعات تاریخی اصلاح شود. این دبیرخانه اعلام کرده است که از ابتدای اسفند ۱۴۰۲، ثبت‌نام خارج از درگاه غیرمجاز و غیرقانونی محسوب می‌شود و همه درگاه‌های تخصصی صدور مجوز باید درب بسته کنند. قبلاً درگاه ملی مجوزها فقط خدمت صدور مجوزها را انجام می‌داد و مراجع صدور مجوز اجازه داشتند از متقاضیان تمدید و اصلاح مجوزها، مجاز شمرده می‌شدند. اما با تکمیل درگاه ملی مجوزها فرآیند تمدید، اصلاح و انتقال مجوزها باید تنها از طریق این درگاه انجام شود و مراجع صدور مجوز دیگر نمی‌توانند از روش حضوری یا خارج از درگاه برای ثبت‌نام متقاضیان استفاده کنند.

به گزارش دیجیاتور، دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی در بخشنامه‌ای با اعلام خبر فوق به همه مراجع صدور مجوز تا ۲۰ بهمن ماه مهلت داده است تا شرایط بارگذاری شده در این درگاه بابت تمدید، اصلاح، توسعه و انتقال مجوزهایشان را بررسی کنند و نقایص احتمالی را به‌همراه مستندات مربوطه تا قبل‌از ۲۰ بهمن‌ماه به آن دبیرخانه اعلام کنند تا اصلاح شود.

این دبیرخانه تاکید کرده از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ ثبت‌نام خارج از درگاه که تاکنون بابت تمدید مجوزها، مجاز شمرده می‌شد، غیرمجاز و غیرقانونی خواهد بود و همه درهای باز درگاه‌های تخصصی صدور مجوز بابت ثبت‌نام تمدید مجوز هم باید بسته شوند.

درگاه ملی مجوزها تا پیش از این فقط خدمت صدور مجوزها را انجام می‌داد و مراجع صدور مجوز اجازه داشتند از متقاضیان تمدید و اصلاح مجوزها، مستقیم و حضوری، ثبت نام به عمل آورند. بر اساس ابلاغیه جدید دبیرخانه هیأت مقررات زدایی، با تکمیل درگاه ملی مجوزها برای تمدید، اصلاح و انتقال در همه مجوزها از مسیر این درگاه، اجازه همه مراجع صدور مجوز برای ثبت نام حضوری و خارج از درگاه ملی بابت تمدید مجوزها، از ابتدای اسفند منتفی خواهد شد.


دبیرخانه هیئت مقررات زدایی برای ارائه مجدد، تعمیر، توسعه و انتقال مجوزها مهلتی تا ۲۰ بهمن ماه تعیین کرده است. این دبیرخانه ضمن اعلام این مهلت، تاکید کرده است که ثبت‌نام خارج از درگاه ملی مجوزها غیرقانونی و غیرمجاز محسوب می‌شود و باید از ثبت‌نام حضوری در درگاه‌های تخصصی صدور مجوز پرهیز شود. با تکمیل درگاه ملی مجوزها، مراجع صدور مجوز نمی‌توانند از درگاه مستقیم و حضوری استفاده کنند و برای تمدید، تعمیر و انتقال مجوزها باید از درگاه ملی استفاده کنند. این تغییرات از ابتدای اسفند اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *