قطع ساخت و ساز خودروی پژو پارس تا پایان سال رقم خواهد خورد.

تولید پژو پارس تا پایان سال متوقف می‌شود


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی دین محمدی پناه، در یک مصاحبه با صدا و سیما به تأکید بر اهمیت رعایت استانداردها در تولیدی وسایل نقلیه پرداخته است. او اظهار کرده که استانداردهای اجباری در تولیدی وسایل نقلیه به عنوان مقررات وضع شده، باید اجرا شود و ساخت و ساز کنندگان نیز باید با این قوانین انطباق داشته باشند تا به مصرف کننده آسیبی وارد نشود. مهدی دین محمدی پناه همچنین به تأکید بر اینکه وظیفه سازمان ملی استاندارد اطمینان بخشی ایمنی و عملکرد در ساخت و ساز است، اشاره کرده و از تولیدکنندگان خواسته است که نقص‌ها و ایرادها را به جای منتقل کردن به دیگران، قوانین و مقررات فنی را رعایت کنند. او با این حرکت می‌گوید ساخت و ساز کنندگان می‌توانند اعتماد عمومی را در حوزه وسایل نقلیه افزایش دهند و مصرف کنندگان نیز رضایت خود را از کالا داشته باشند.

به گزارش دیجیاتور، مهدی دین محمدی پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه با صدا و سیما اظهار کرد: آنچه که درباره استانداردهای اجباری در تولیدی وسایل نقلیه به عنوان مقررات وضع شده، اجرا می‌شود و ساخت و ساز کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده، ظلمی از جانب ساخت و ساز کننده به مصرف کننده وارد نشود.

وی ادامه داد: وظیفه ما اطمینان بخشی ایمنی و عملکرد در ساخت و ساز است و ساخت و ساز کنندگان در حوزه تولیدی وسایل نقلیه باید بن سازه‌های تولیدات خود را منطبق بر استانداردهای ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوزات لازم از جمله رعایت استانداردهای ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند.

دین محمدی پناه در پاسخ به سوالی درباره خودروهای پیش فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری از جمله پژو پارس گفت: سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت مقررات توقف ساخت و ساز ندارد لذا آنچه که مقررات برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت مقررات هستند.

وی گفت: یکی از مواردی که به ساخت و ساز ارزش می‌دهد رضایت مصرف کننده از کیفیت کالاست بنابراین ساخت و ساز کنندگان وسایل نقلیه نیز با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به جای منتقل کردن نقص و ایرادها به دیگران موظف و مکلف به رعایت مقررات فنی و قوانین مصوب کشور هستند تا اعتماد عمومی را در این حوزه مضاعف کند و مردم بتوانند آنچه را که برای خرید روی آن برنامه‌ریزی کرده اند به دست آورند و سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان وکیل مردم در جهت حق الناس مردم برابر مقررات عمل می‌کند.


ساخت و ساز کنندگان باید با استانداردهای ملی انطباق دهند و رعایت حقوق مصرف کنندگان را در نظر بگیرند. استاندارد های اجباری در تولیدی وسایل نقلیه برای محافظت از مصرف کننده وارد شده و باید اجرا شود. سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش خودروها پس از مهلت اخذ استانداردها ندارد و ساخت و ساز کنندگان باید قوانین را رعایت کنند. رضایت مصرف کننده از کیفیت کالا بسیار مهم است و ساخت و ساز کنندگان نیز باید قوانین مصوب کشور را رعایت کنند تا اعتماد عمومی بهتر شود. سازمان ملی استاندارد نیز در راستای حقوق مردم عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *