توضیحات سازمان مالیاتی درباره ابهامات مدت هفت روزه مودیان
0 نظر
به گفته سازمان مالیاتی کشور، مؤدی پس از پایان هر دوره یک ماه فرصت دارد تا اظهارنامه ارسال شده توسط سازمان مالیاتی را تکمیل و از طریق سامانه مؤدیان به این سازمان مسترد کند. همچنین، مهلت پرداخت عوارض و وجوه دولتی بر ارزش افزوده متعلقه مؤدی طی دوره را حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی تعیین کرده است و در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، مؤدی را مشمول جریمه بند ب ماده ۳۶ مقررات وجوه دولتی بر ارزش افزوده میداند. صورتحسابهایی که در سامانه مؤدیان ثبت شوند تنها در صورت تأیید یا تأیید سیستمی صورتحساب الکترونیکی، به شرطی اعتبار آن برای همان دوره صدور صورتحساب لحاظ خواهد شد که صورتحساب الکترونیکی قبل از پایان دوره مالیاتی ثبت شود.
به گزارش دیجیاتور، سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد که مؤدی پس از پایان هر دوره یک ماه فرصت دارد تا با ثبت خریدها و فروشهایی که صورتحسابهای آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است، اظهارنامه ارسال شده توسط سازمان مالیاتی را تکمیل و از طریق سامانه مؤدیان به این سازمان مسترد کند.
مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی این سازمان در این رابطه توضیح داد: مهلت پرداخت عوارض و وجوه دولتی بر ارزش افزوده متعلقه مؤدی طی دوره را حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی تعیین کرده است و در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، مؤدی را مشمول جریمه بند ب ماده ۳۶ مقررات وجوه دولتی بر ارزش افزوده میداند.
وی گفت: صورتحسابهایی که در سامانه مؤدیان ثبت شوند، در صورتیکه خریدار نسبت به تأیید یا تأیید سیستمی صورتحساب الکترونیکی اقدام کند، به شرطی اعتبار آن (منوط به رعایت حدمجاز ماده ۶) برای همان دوره صدور صورتحساب لحاظ خواهد شد که صورتحساب الکترونیکی قبل از پایان دوره مالیاتی در سامانه مؤدیان ثبت شو در غیر این صورت برای دوره بعد خریدار در نظر گرفته میشود.
مهلت تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا پایان هر دوره یک ماه بعد از انقضای دوره مالیاتی تعیین شده است. در صورت عدم پرداخت وجوه دولتی در موعد مقرر، جریمه برای شخص معتبر خواهد شد. ثبت صورتحسابها در سامانه مؤدیان برای اعتبار آنها در دورههای مالیاتی لازم است و در صورت تأیید یا تأیید سیستمی صورتحساب الکترونیکی، اعتبار آن لحاظ خواهد شد.