استراتژی اپل برای حفظ رقابتی بودن اپل واچ‌هایش در بازار آمریکا

تقلای اپل برای حفظ اپل واچ هایش در بازار آمریکا


به علت دخالت در یک کارزار حقوقی مربوط به حق امتیاز فناوری، اپل اعلام کرد که از ویژگی سنجش اکسیژن خون در ساعت های هوشمند خود صرف نظر خواهد کرد. این دعوای حقوقی ممکن است یک سال طول بکشد و تحلیلگران پیش بینی می کنند که اپل در صورت ادامه دادگاه، به جای متوقف کردن فروش دستگاه ها، ترجیح می دهد این ویژگی را حذف کند. قبلاً اپل عملکرد فروش ساعت های هوشمند خود را در کریسمس متوقف کرده بود و درخواستی برای تجدیدنظر در حکمی مربوط به ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل اپل واچ داده بود. در پایان، دادگاه تجدیدنظر آمریکا، ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل اپل واچ را به طور موقت لغو کرد، اما نتوانست رد نقض حق امتیاز اختراع درباره سنجش اکسیژن خون توسط اپل در دادگاه تجدیدنظر فدرال را متقاعد کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، این در حالی است که سازنده آیفون درگیر یک کارزار حقوقی بر سر حق امتیاز فناوری مربوط به این ویژگی است.

ممکن است یک سال طول بکشد تا این دعوای حقوقی حل و فصل شود و تحلیلگران پیش بینی می کنند اپل به جای آنکه فروش دستگاه ها در یکی از بزرگترین بازارهایش را متوقف کند، این ویژگی را حذف خواهد کرد.

شرکت آمریکایی اعلام کرد اپل واچ سری ۹ و اولترا۲ بدون ویژگی سنجش اکسیژن خون در وب سایت و فروشگاه های آن به فروش می رسند.

پیش از آن نیز اپل قبل از رخصتی کریسمس فروش ساعت های خود رامتوقف کرد و در یک درخواست که ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ ثبت شده، اعلام کرد اگر دستورات پیشین دادگاه به مدت دو هفته پابرجا بماند با خسارت های غیرقابل جبرانی روبرو می شود که در نهایت دادگاه تجدیدنظر آمریکا ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل کمیسیون دولتی برای بازرگانی بین‌الملل اپل واچ را به طور موقت لغو کرد و این شرکت می تواند فروش ساعت های هوشمند پرچمدار خود را از سر گیرد.

هرچند دادگاه تجدید نظر، بازرگانی بین‌الملل اپل واچ آمریکا را حین بررسی درخواست تجدید نظر اپل برای ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل این کالا به دلیل نقض حق امتیاز اختراع رد کرد. به عبارت دیگر اپل نتوانست دادگاه تجدیدنظر فدرال را متقاعد کند در حالیکه شرکت تصمیم دادگاه دولتی مبنی بر نقض پتنت های یک شرکت فناوری علوم درمانی برای سنجش اکسیژن خون را به چالش می کشد ، بازرگانی بین‌الملل اپل واچ‌های آمریکایی با این فناوری را به ایالات متحده مجاز کند.


اپل تصمیم گرفته ویژگی سنجش اکسیژن خون را از ساعت های هوشمند خود حذف کند. در صورتی که دادگاه تجدیدنظر فدرال اپل را متقاعد نکند، این شرکت ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل اپل واچ را به طور موقت لغو کرده و فروش ساعت های هوشمند پرچمدار را از سر خواهد گرفت. درخواست تجدیدنظر اپل برای ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل این کالا به دلیل نقض حق امتیاز اختراع توسط دادگاه تجدید نظر رد شده است. به عبارت دیگر، بازرگانی بین‌الملل اپل واچ با این فناوری به ایالات متحده مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *