تعیین قیمت پروازهای خارجی بر عهده سازمان پرواز نیست.

تعیین قیمت‌ پروازهای خارجی به سازمان هواپیمایی مربوط نیست


در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان پرواز کشور، تأکید کرد که قیمت‌گذاری بلیت پروازهای خارجی بر اساس هزینه فرودگاه مقصد و شرکت پرواز خواهد بود و تأثیر تقاضا و عرضه نیز بر قیمت‌گذاری بلیت‌ها خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد که فروش بلیت‌های چارتری در یک بازه زمانی ممنوع است و شرکت‌هایی که در این بازه بلیت فروشی انجام دهند، پرواز انجام نخواهد شد و مورد تخلف قرار خواهند گرفت.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان پرواز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص نحوه قیمت‌گذاری و فروش بلیت‌های خارجی، گفت: قیمت‌گذاری بلیت پروازهای خارجی متناسب به هزینه فرودگاه مقصد و خود شرکت پرواز خواهد بود؛ البته میزان عرضه و تقاضا نیز در قیمت‌گذاری بلیت تأثیرگذار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت فعلی بلیت تهران- نجف، تاکید کرد: قیمت‌گذاری پروازهای تهران- نجف و بالعکس صرفاً در بازه زمانی اربعین با دستور حکومت یک نرخ معین تعیین می‌شود، آنهم به دلیل تنظیم بازار و حجم زیادی از تقاضا که زوار به عتبات عالیات دارند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت فرودگاه نجف جز گران‌ترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا خصوصی است. هم‌اکنون قیمت‌گذاری بلیت‌های نجف برعهده شرکت‌های پرواز خواهد بود و سازمان پرواز دخالتی در نحوه قیمت‌گذاری بلیت‌های خارجی نخواهد داشت. البته هزینه فرودگاه‌های مقصد براساس پایه پولی «دلار» است.

محمدی بخش گفت: براساس ابلاغیه معاون ترانزیت وزارت راه و شهرسازی طی یک بازه زمانی فروش چارتری بلیت ممنوع خواهد بود و اگر شرکتی در این بازه زمانی بلیت فروخته باشد؛ آن پرواز انجام نخواهد شد و آن شرکت متخلف محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، فروش بلیت چارتری به‌خصوص به نجف طبق دستور وزارت راه و شهرسازی ممنوع خواهد بود؛ اما با توجه به آستانه ماه مبارک رمضان برخی از ایرلاین دچار تخلف گران‌فروشی شوند که نیازمند تمهیدات جدی از سوی وزرات راه و شهرسازی و سازمان پرواز کشور خواهد بود.


قیمت‌گذاری بلیت‌های خارجی براساس هزینه فرودگاه مقصد و شرکت پرواز انجام می‌شود. اربعین نرخ معینی برای بلیت تهران- نجف تعیین می‌شود. تنظیم بازار و حجم تقاضا تأثیرگذار در قیمت‌گذاری بلیت‌هاست. فرودگاه نجف از گران‌ترین فرودگاه‌های دنیا به شمار می‌رود و قیمت‌گذاری بلیت‌های آن توسط شرکت‌های پرواز انجام می‌شود. فروش بلیت‌های چارتری بر اساس ابلاغیه معاون ترانزیت وزارت راه و شهرسازی طی یک بازه زمانی ممنوع است. در ماه مبارک رمضان، فروش بلیت‌های چارتری به نجف باید با دقت و توجه به قوانین وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد تا از گران‌فروشی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *