تعداد کاربران نرم افزار پنجره ملی حکومت هوشمند از ۴۰ میلیون نفر گذر کرد


مجید فولادیان، مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی حکومت الکترونیکی، به کاربران پنجره ملی حکومت هوشمند اشاره کرده و بیان کرده است که این سامانه جهت کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه خدمات هوشمند به مردم طراحی شده است. او همچنین به جذب و خدمت‌رسانی موفقیت طرح پنجره واحد حکومت هوشمند را از این طریق بیان کرده و افزوده که اتصال دستگاه‌های اجرایی به این سامانه به ۹۸ درصد رسیده است. او همچنین اشاره کرده که بیشترین استقبال از سامانه‌های ملی و استانی متصل به پنجره ملی حکومت هوشمند به طور کلی از مردم در ماه اخیر دیده شده و این سامانه به یکی از ابزارهای اصلی در تحقق حکومت الکترونیک تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان تکنولوژی مخابرات ایران، مجید فولادیان، مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی حکومت الکترونیکی با اشاره به کاربران پنجره ملی حکومت هوشمند گفت: این سامانه که به عنوان یک مرجع یکپارچه برای دسترسی به خدمات مختلف دولتی عمل می‌کند، در راستای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه هوشمندانه خدمات به مردم طراحی شده است.

وی حضور مردم در پنجره واحد حکومت هوشمند را بیانگر موفقیت این طرح در جذب و خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش فاصله بین مردم و ادارات دولتی دانست و گفت: در حال حاضر، اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه مذکور به ۹۸ درصدی رسیده است.

فولادیان افزود: از جمله پرکاربردترین سامانه‌های ملی و استانی متصل به پنجره ملی حکومت هوشمند می‌توان به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تأمین اجتماعی و پنجره واحد دانشگاهی وزارت علوم اشاره کرد که بیشترین استقبال را از سوی مردم در ماه اخیر داشته‌اند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی حکومت الکترونیکی سازمان تکنولوژی مخابرات ایران تصریح کرد: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم و استفاده از سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان بهمن ماه، به بیش از ۳ میلیارد فراخوانی رسیده است.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات حکومت هوشمند، با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله خدمات حوزه سلامت، امور مالیاتی، آموزش‌وپرورش، خدمات پوشش ریسک‌ای، امور بانکی و دانشگاهی، به یکی از ابزارهای اصلی در تحقق حکومت الکترونیک تبدیل شده است.

مجید فولادیان تاکید کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، توسعه و بهبود پنجره ملی خدمات حکومت هوشمند جهت ارائه با کیفیت خدمات، همچنان در دستور کار قرار دارد تا از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین، پاسخگویی به نیازهای شهروندان به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر صورت پذیرد.


پنجره ملی حکومت هوشمند به عنوان یک مرجع یکپارچه برای دسترسی به خدمات مختلف دولتی عمل می‌کند و در راستای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه هوشمندانه خدمات به مردم طراحی شده است. حضور مردم در پنجره واحد حکومت هوشمند موفقیت این طرح در جذب و خدمت‌رسانی به شهروندان و کاهش فاصله بین مردم و ادارات دولتی را نشان می‌دهد. اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه مذکور به ۹۸ درصدی رسیده است. پنجره ملی حکومت هوشمند به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تأمین اجتماعی و پنجره واحد دانشگاهی وزارت علوم متصل است و بیشترین استقبال را از سوی مردم در ماه اخیر داشته‌اند. تا کنون میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم و استفاده از سامانه‌های ملی و استانی به بیش از ۳ میلیارد فراخوانی رسیده است. این پنجره خدمات حکومت هوشمند به یکی از ابزارهای اصلی در تحقق حکومت الکترونیک تبدیل شده است. توسعه و بهبود این پنجره جهت ارائه خدمات با کیفیت همچنان در دستور کار است تا از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین، پاسخگویی به نیازهای شهروندان به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *