تسهیلات در اخذ مجوزهای بخش زراعت

تسهیل در صدور مجوزهای بخش کشاورزی


وزیر جهاد زراعت بیان کرد که صدور مجوزها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای تسهیل و هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که تمایل به تامین مالی در بخش‌های مختلف دارند، زمینه‌های لازم فراهم شود. همچنین تعرفه گوجه‌فرنگی و پیاز نیز در جلسات کارشناسی و گفتگوهای دیپلماتیک با مسئولان محلی و کشاورزان بررسی می‌شوند و در این زمینه جلسات هفتگی برگزار می‌شود. اضافه شدن تعرفه گوجه‌فرنگی و پیازها هم کاهش یافته است تا مشکلی در فروش خارجی بوجود نیاید.

به گزارش دیجیاتور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد زراعت گفت: صدور مجوزها از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود. ما وظیفه داریم مسیر را برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که تمایل به تامین مالی در بخش‌های مختلف دارند تسهیل و هموار کنیم و این روند طبق برنامه پیش می‌رود.

وی درباره تعرفه گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: در جلسات کارشناسی و تخصصی مفصل، عوارض و تعرفه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، بررسی‌های میدانی و مذاکره با کشاورزان و مسؤولان محلی نیز در این خصوص خواهیم داشت، همچنین شنبه هر هفته جلسه کارشناسی در این زمینه در وزارت جهاد زراعت برگزار می‌شود.

وزیر جهاد زراعت افزود: اولویت اول ما تأمین نیاز داخل است و در فراوانی ساخت و ساز می‌توانیم به سمت فروش خارجی برویم. تعرفه گوجه ۵۵ درصد بود که شنبه به ۱۰ درصد کاهش یافت، تعرفه پیاز هم از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت تا بازرگانان مشکلی در فروش خارجی نداشته باشند.


صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تسهیل و هموار می‌شود. تعرفه‌ها بررسی و کاهش یافته است تا به بازرگانان در فروش خارجی کمک کند. اولویت اصلی تأمین نیاز داخلی است و پس از آن می‌توان به فروش خارجی فکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *