تأمین فناوری نوین ساختمانی با همکاری شرکت‌های روسی

تأمین فناوری نوین ساختمانی با همکاری شرکت‌های روس


در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تولیدی ساخت‌وساز، فناوری و مصالح ساختمانی روسیه به نام «روس‌بیلد» ۲۰۲۴، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، با ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه ساختمان‌های هوشمند و دوستدار اکوسیستم، توانستند توجه شرکت‌های روسی را به خود جلب کرده و دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کنند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ورود تأمین‌کنندگان مصالح و فناوری ساخت و ساز به بازار روسیه محسوب می‌شود و از طریق استفاده از فناوری‌های نوین در تولیدی ساخت و ساز اتوماسیون فرایندها، بهبود کیفیت و کارایی ساخت و ساز میسر می‌شود. به دلیل تقاضای زیاد برای ساختمان‌های دوستدار اکوسیستم در روسیه، نمایشگاه «روس‌بیلد» فرصت مناسبی برای شرکت‌های نوآور ایرانی تا سهم خود را از بازار این کشور افزایش دهند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست‌جمهوری، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تولیدی ساخت‌وساز، فناوری و مصالح ساختمانی روسیه موسوم به «روس‌بیلد» ۲۰۲۴ در حالی در مسکو برگزار شد که در آن شرکت های دانش بنیان ایرانی جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه ساختمان های هوشمند و دوستدار اکوسیستم ارائه کردند.

۹ شرکت دانش بنیان ایرانی با همکاری وزارت راه، مسکن و شهرسازی و معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری با عرضه محصولات فناورانه خود در«روس‌بیلد» ۲۰۲۴ توانستند توجه بسیاری از شرکت های روسی را برای همکاری به خودشان جلب کنند و دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای تأمین فناوری نوین ساختمانی با شرکت‌های روس امضا کنند؛ یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه مشارکت در فناوری نوین سازه‌های گلخانه‌ای و تفاهم‌نامه دیگر در زمینه تبادل تکنولوژی و AR در حوزه ساخت و ساز است.

نمایشگاه بین‌المللی روس‌بیلد (RosBuild) بخشی از رویدادهای هفته ساخت و ساز روسیه است که با هدف تأمین مصالح ساختمانی باکیفیت و بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها در عرصه ساخت و ساز طرح‌ریزی شده و فرصت مناسبی برای ورود تأمین‌کنندگان مصالح و فناوری ساخت و ساز به بازار روسیه محسوب می‌ شود تا علاوه بر اطلاع از آخرین فناوری‌های روز دنیا، شرکا و مشتریان جدید پیدا کنند و جهش بزرگی در زمینه روابط بین‌الملل خود داشته باشند.

فناوری نوین در تولیدی ساخت و ساز، با ورود روزافزون تکنولوژی به این عرصه، بهبود و اتوماسیون فرایندها را رقم زده است. استفاده از روش‌های ساخت پیشرفته مانند ساخت خودکار، چاپ سه بعدی و AI، کیفیت، سرعت و کارایی ساخت و ساز را به طور چشمگیری ارتقاء داده است. به کمک این فناوری‌ها، امکان سازماندهی بهتر منابع، کاهش هدررفت‌ها، بهبود ایمنی کارگران و کاهش هزینه‌ها به لحاظ مواد و زمان، فراهم شده است.

به دلیل قیمت بالای انرژی و گسترش ساختمان های دوستدار اکوسیستم بحث کاهش مصرف انرژی در کشور روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است و تقاضای زیادی برای ساخت و ساز فناورانه وجود دارد. به همین دلیل، نمایشگاه «روس‌بیلد» فرصت مناسبی برای شرکت های نوآور ایرانی است تا سهم خود را از بازار این کشور افزایش دهند.

لوله‌کشی و مبلمان حمام، کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی، در و پنجره، رنگ و پوشش تزئینی، کف‌پوش، کاغذ دیواری، سازه‌های شیشه‌ای، پرده، ماشین‌آلات ساختمانی، سازه‌های پیش‌ساخته و ساختمان های هوشمند و اکوسیستم از جمله بخش های این نمایشگاه است


در نمایشگاه “روس‌بیلد” شرکت‌های دانش بنیان ایرانی موفق به ارائه دستاوردهای خود در زمینه ساختمان‌های هوشمند و دوستدار اکوسیستم شدند و توانستند با شرکت‌های روسی تفاهم‌نامه‌های همکاری به ارزش بالغ بر پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دلار امضا کنند. فناوری نوین در تولیدی ساخت و ساز با استفاده از روش‌های پیشرفته مانند ساخت خودکار، چاپ سه بعدی و AI، کیفیت، سرعت و کارایی ساخت و ساز را ارتقا داده است و بهبود فرایندها و اتوماسیون را فراهم کرده است. ایرانیان با حضور در این نمایشگاه امکان دستیابی به مشتریان جدید و افزایش سهم خود از بازار ساخت و ساز روسیه را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *