برگزاری کارگاه “کاربردهای فناوری و پیشرفت در سازماندهی” در آکادمی ایرانسل

برپایی کارگاه«ترندهای فناوری و نوآوری در رهبری» در آکادمی ایرانسل


یک کارگاه یک روزه با عنوان “ترندهای فناوری و پیشرفت در رهبری” توسط آکادمی ایرانسل و با حضور رهبران این شرکت و تیم‌های رهبری سازمان‌های دیگر، با ارائه پروفسور پیتر گلدن هویس، توسط ایرانسل واقع در ایستگاه پیشرفت شریف برگزار شد. در این کارگاه، مشارکت کنندگان در بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مختلفی از جمله آینده‌پژوهی، فرصت‌های نوظهور تکنولوژی، AI و کاربردهای آن در سازمان‌ها آموزش دیده و با چالش‌های آینده راهبری در حوزه فناوری و پیشرفت آشنا شدند. کارگاه توصیه‌ای برای گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال بود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی ایرانسل، از صبح روز گذشته ۲۳ دی ماه، کارگاه یک روزه «ترندهای فناوری و پیشرفت در رهبری»، با حضور و مشارکت دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، تیم رهبری ایرانسل و تیم‌های رهبری سازمان‌های بزرگ دیگر، با ارائه پروفسور پیتر گلدن هویس (متخصص آینده‌پژوهی و پیشرفت)، توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری واحد منابع انسانی ایرانسل، در محل آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه پیشرفت شریف، برگزار شد.

در این کارگاه، رهبران حاضر از ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحقق تحول دیجیتال و رهبران سایر سازمان‌ها، در کنار پروفسور پیتر گلدن هویس، درباره موضوعاتی از جمله چگونه فکر کردن همچون یک آینده‌پژوه، فرصت‌های نوظهور تکنولوژیک برای ساخت شرکت‌های پیشرو، AI و کاربردهای متعدد آن برای اتوماسیون در سازمان‌ها و خلق فرصت‌های جدید و… آموزش دیده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پروفسور گلدن هویس در این کارگاه با مشارکت حاضران، با بررسی روندهای فناوری پیش‌رو، چگونگی به کارگیری پیشرفت و بیگ دیتا در آینده، بهره‌گیری از AI و شبکه جهانی اشیاء با نگاه به آینده دانش مالی دیجیتال، استفاده از تکنولوژی 5G آینده‌محور، پذیرش میراث پیشرفت در سازمان‌ها و… را تشریح کرد تا دستیابی به رهبری اکوسیستم فناوری و پیشرفت در چندسال پیش‌رو، همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا محقق شود.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف استراتژیک حرکت از شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco)، با هدف توسعه تفکر استراتژیک رهبران سازمان‌ها هم‌راستا با تغییرات فناوری، تحلیل روندهای آینده و آینده‌نگری رهبران حوزه دیجیتال، تغییر معماری ذهن و چگونه فکر کردن همچون یک آینده پژوه، این کارگاه یک‌روزه را با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، تیم رهبری ایرانسل و تیم‌های رهبری سازمان‌های بزرگ دیگر، برگزار کرد.

پروفسور پیتر گلدن هویس معاون پیشرفت اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو سوئیس، مدرس موسسه آموزش عالی‌های لندن (LBS) و دیوک (Duke) در حوزه آینده‌پژوهی، از برجسته‌ترین آینده‌پژوهان جهان و نویسنده اثر ادبی «سرخط خبرهای آینده» است و تاکنون به شرکت‌ها و سازمان‌ها در رهبری بیش از ۱۵۰ پروژه پیشرفت در کشورهایی همچون سوئیس، هند، عربستان، امارات، آفریقای جنوبی و …مشاوره داده است.

مجموعه ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، پیشرفت و تجاری‌سازی در زمینه شبکه مخابرات و تکنولوژی مخابرات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از موسسه آموزش عالی‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی دانش مالی دانش‌بنیان در حوزه مخابرات و تکنولوژی مخابرات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز پیشرفت ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.


در این کارگاه “ترندهای فناوری و پیشرفت در رهبری” که توسط ایرانسل برگزار شد، رهبران ایرانسل و سایر سازمان‌ها در کنار پروفسور پیتر گلدن هویس درباره مباحثی از جمله آینده‌پژوهی، تکنولوژی‌های نوظهور، AI و کاربردهای آن و… آموزش دیدند و بحث و تبادل نظر در این زمینه صورت گرفت. با مشارکت حاضران، پروفسور گلدن هویس روندهای فناوری پیش‌رو، به کارگیری پیشرفت و بیگ دیتا در آینده، بهره‌گیری از AI و شبکه جهانی اشیاء و تأثیر آن‌ها بر رهبری فناوری و پیشرفت در چندسال آینده را تشریح کرد. ایرانسل با هدف تعمیق ارتباط با جامعه دانشگاهی و کمک به استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با استفاده از منابع انسانی و تحقیقاتی خود، به تحقیق و توسعه، پیشرفت و تجاری‌سازی در حوزه تکنولوژی مخابرات و مخابرات می‌پردازد. هدف اصلی ایرانسل این است که به عنوان شرکت پیشرو در زمینه خلق محصولات و خدمات فناورانه در حوزه مخابرات و تکنولوژی مخابرات، به جایگاه برتری دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *