بررسی معماری ایرانی اسلامی در شورای آثار خلاقانه: تحلیل خط آذین در ترانه باران

بررسی معماری ایرانی اسلامی در شورای هنر/ «خط آذین» در ترانه باران


در جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، سند معماری ایرانی اسلامی بررسی و اصلاح شد. این سند پس از تصویب نهایی در شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، با نظرات اصلاحی شورای‌عالی معماری و شهرسازی و وزارت میراث و ارشاد اسلامی مورد بررسی مجدد قرار گرفت و تایید شد. در جلسه امروز شورا، کلیات اساسنامه بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری یاسین نیز بحث و تبادل نظر شد. همچنین، نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدعلی گرجستانی با عنوان “خط آذین” به مناسبت افتتاح، حدود ۳۰ اثر “نستعلیق” از این هنرمند را به نمایش در می‌آورد. این نمایشگاه از روز جمعه تا مطالعات تاریخی ۶ بهمن در نگارخانه ترانه باران برگزار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی صبح امروز ۲۵ دی در وزارت میراث و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این جلسه با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی (رییس شورای آثار خلاقانه) و اعضای شورا سند معماری ایرانی اسلامی به منظور تغییر و اصلاح بررسی شد.

این سند که مراحل تصویب نهایی در شورای عالی تحول اساسی فرهنگی را می‌گذراند پس از ارجاع به شورای آثار خلاقانه با نظرات اصلاحی شورای‌عالی معماری و شهرسازی و وزارت میراث و ارشاد اسلامی مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مفاد آن به تایید شورای آثار خلاقانه رسید.

همچنین در جلسه امروز کلیات اساسنامه بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری یاسین پیشنهادی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت میراث و ارشاد اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ترانه باران میزبان «خط آذین» می‌شود

نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدعلی گرجستانی با عنوان «خط آذین» با نمایش حدود ۳۰ اثر «نستعلیق» از این هنرمند برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۹ دی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ با حضور جمعی از استادان و هنرمندان خوشنویس در نگارخانه ترانه باران افتتاح خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه که تا ۶ بهمن ادامه خواهد داشت از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به آدرس اقدسیه، خیابان سید عزت‌الله انتظامی بعد از چهارراه منجیل، بن بست عباس‌زاده، پلاک ۳ زنگ ۲ نگارخانه ترانه باران مراجعه کنند.


جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی در وزارت میراث و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این جلسه، سند معماری ایرانی اسلامی بررسی و تغییر و اصلاح شد. این سند پس از مراحل تصویب نهایی در شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، با نظرات اصلاحی شورای‌عالی معماری و شهرسازی و وزارت میراث و ارشاد اسلامی، مورد تایید قرار گرفت. همچنین در جلسه امروز، کلیات اساسنامه بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری یاسین نیز بحث و تبادل نظر شد. در ادامه، نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدعلی گرجستانی با عنوان «خط آذین» با حضور استادان و هنرمندان خوشنویس در نگارخانه ترانه باران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه، به آدرس اقدسیه، خیابان سید عزت‌الله انتظامی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *