بایدن قرار است لایحه انتقال تیک تاک را امضا کند.

بایدن لایحه واگذاری تیک تاک را امضا می کند


در اخبار اخیر آمریکا، نگرانی ها درباره ممنوعیت سرویس تیک تاک برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی افزایش یافته است و کنگره قصد رای گیری درباره لایحه واگذاری تیک تاک را دارد. در صورت تصویب مقررات، مقام عالی رتبه آمریکا، جو بایدن اعلام کرده است که آن را امضا خواهد کرد. همچنین، برخی از قانونگذاران از تغییراتی در لایحه مذکور حمایت کرده اند و وزارت دادگستری اعلام کرده است که این لایحه حکومت را در موقعیت حقوقی قوی تری قرار خواهد داد و به بایت دنس، مالک تیک تاک، ۱۶۵ روز فرصت داده شده تا اپ اشتراگ گذاری ویدئو کوتاه خود را واگذار کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، همین امر نگرانی ها درباره ممنوعیت این سرویس را برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی اپ افزایش داده است. کنگره تصمیم دارد در هفته جاری درباره لایحه واگذاری تیک تاک و در ممنوعیت آن در صورت اجرایی نشدن اقدام مذکور، رای گیری کند. این درحالی است که پنج شنبه هفته قبل یکی از کمیته های کنگره این اقدام را تایید کرد.

بایدن در این باره به خبرنگاران گفت: اگر مقررات تصویب شود، آن را امضا می کنم.

البته سرنوشت لایحه مذکور در سنا مشخص نیست و برخی قانونگذاران خواستار تغییراتی در آن شده اند. دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا که اکنون خود را برای رأی‌گیری ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ میلادی آماده می کند، نسبت به ممنوعیت تیک تاک اعتراض کرده و در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: اگر از شر تیک تاک، فیس بوک و غیره خلاص شوید، کسب وکار آنها دوبرابر می شود.

وزارت دادگستری آمریکا به کمیته انرژی و بازرگانی کنگره اعلام کرده لایحه واگذاری تیک تاک به جای ممنوعیت آن، حکومت را در موضع حقوقی قدرتمندتری قرار می دهد.

لایحه مذکور به بایت دنس، مالک تیک تاک ۱۶۵ روز فرصت می دهد تا اپ اشتراگ گذاری ویدئو کوتاه را واگذار کند. اگر شرکت این کار را انجام ندهد، فروشگاه های برنامه تلفن همراه اپل و گوگل و دیگران به طور قانونی نمی توانند تیک تاک یا سرویس های وب مربوط به برنامه تلفن همراه های بایت دنس را ارائه کنند.


نگرانی از ممنوعیت سرویس تیک تاک افزایش یافته است. کنگره قصد دارد درباره لایحه واگذاری تیک تاک رای گیری کند. بایدن اظهار کرد که اگر مقررات تصویب شود، آن را امضا خواهد کرد. سرنوشت لایحه در سنا مشخص نیست. ترامپ اعتراض کرده که اگر از شر تیک تاک، فیس بوک و غیره خلاص شوید، کسب وکار آنها دوبرابر می شود. وزارت دادگستری اعلام کرد که لایحه واگذاری تیک تاک حکومت را در موضع حقوقی قدرتمندتری قرار می دهد. لایحه به بایت دنس ۱۶۵ روز فرصت می دهد تا اپ اشتراگ گذاری ویدئو کوتاه را واگذار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *