ایکس و بایت دنس تحت قوانین سختگیرانه‌تر در اروپا قرار می‌گیرند.

ایکس و بایت دنس مشمول قوانین سختگیرانه تر در اروپا می‌شوند


با توجه به قوانین جدید بازارهای دیجیتال، شرکت هایی که بیش از 45 میلیون کاربر فعال و 75 میلیارد یورو سرمایه بازاری دارند، به عنوان دروازه بانان شبکه جهانی شناخته می شوند و ممکن است مشمول مقررات سختگیرانه تری شوند. اپ های پیام رسان باید از آپارات خود استفاده کنند و به کاربران اجازه دهند اپ های پیش فرض روی دستگاه هایشان را خود انتخاب کنند. تصمیم نهایی در مورد انتخاب شرکت هایی به عنوان دروازه بان شبکه جهانی توسط کمیسیون اتحادیه اروپا تا 45 روز کاری آینده اعلام خواهد شد. Booking.com به دلیل افزایش کاربران، احتمالا امسال به جمع دروازه بانان شبکه جهانی اضافه خواهد شد و نیز شرکت های بزرگی مانند آلفابت، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت الفبا سال گذشته به عنوان دروازه بانان شبکه جهانی انتخاب شدند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، این شرکت ها احتمالا مشمول قوانین سختگیرانه تری شوند. طبق مقررات بازارهای دیجیتال(DMA)، شرکت هایی با بیش از ماهانه ۴۵ میلون کاربر فعال و ۷۵ میلیارد یورو (۸۱ میلیارد دلار) سرمایه بازاری به عنوان دروازه بانان شبکه جهانی به حساب می آیند که سرویس های پلفترم اصلی را برای کاربران تجاری فراهم می کنند.

از ۷ مارس ۲۰۲۴ میلادی، اپهای پیام رسان چنین شرکت هایی باید با رقبایشان همکاری کنند و اقدامات مختلفی انجام دهند، از جمله آنکه به کاربران اجازه دهند اپ های پیش فرض روی دستگاه هایشان را خود انتخاب کنند.

مجری رقابت اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: کمیسیون اکنون ۴۵ روز کاری فرصت دارد تا درباره گزینش شرکت ها به عنوان دروازه بان شبکه جهانی تصمیم بگیرد. این کمیسیون هرگونه استدلال و برهانی را ارزیابی خواهد کرد که شرکت ها برای رد فرض انتخاب شدن به عنوان دروازه بان شبکه جهانی ارائه می کنند.

در جولای ۲۰۲۳ میلادی بایت دنس به عنوان دروازه بان اینتنرت انتخاب شد اما تیک تاک این گزینه را در دومین دادگاه رده بالای اتحادیه اروپا به چالش کشید و هنوز معلوم نیست دیگر سرویس های بایت دنس تحت مقررات DMA یک سرویس بستر نرم‌افزاری اصلی به حساب می آیند یا خیر.

سایت Booking.com سال گذشته اعلام کرد به دلیل افزایش کاربرانش امسال احتمالا در دسته دروازه بانان شبکه جهانی جای می گیرد. آلفابت، آمازون، اپل ، متا و مایکروسافت سال گذشته به عنوان دروازه بانان شبکه جهانی در اتحادیه اروپا انتخاب شدند.


شرکت هایی با بیش از ماهانه ۴۵ میلون کاربر فعال و ۷۵ میلیارد یورو (۸۱ میلیارد دلار) سرمایه بازاری به عنوان دروازه بانان شبکه جهانی به حساب می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *