“اکسپرت های تأثیرگذار در ایتالیا به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند”

اینفلوئنسرها در ایتالیا نقره داغ می شوند


اداره مخابرات ایتالیا قوانین سختگیرانه‌ای را تصویب کرده است تا شفافیت درباره پست‌های سلبریتی‌ها در رسانه‌های مجازی افزایش یابد. این قوانین شامل تمام اینفلوئنسرهایی می‌شود که به زبان ایتالیایی پست‌های خود را منتشر کرده و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده همکاری می‌کنند. هرگونه محتوای تجاری باید به شیوه‌ای قابل شناسایی و شفاف منتشر شود و در غیر اینصورت تأثیرگذار با جریمه‌های مالی روبرو خواهد شد. مقامات اعلام کرده‌اند که اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل‌های مربوط به تمام رسانه‌ها احترام بگذارند و از اخبار جعلی و پست‌های تبعیض آمیز و نژاد پرستانه اجتناب کنند. اداره مخابرات ایتالیا در سال گذشته همچنین به توسعه قوانین مربوط به این زمینه مشغول بوده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، AGCOM اداره مخابرات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرده تا شفافیت درباره پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش یابد.

این قوانین در حالی تصویب شده که چندی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک تأثیرگذار با حدود ۳۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام را به دلیل فقدان شفافیت درباره یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد.

AGCOM اعلام کرد قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می شود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده همکاری می کنند. هرگونه محتوای تجاری پست شده باید به طور شفاف و به شیوه ای برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد، درغیر اینصورت تأثیرگذار مذکور احتمالا با جریمه ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو می شود.

با توجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند، بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت نام تجاری، قدرت بیشتری نسبت به معرفی محصولات سنتی دارند.

مقامات ایتالیا همچنین اعلام کردند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه ها احترام بگذارند.طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد.

اداره مخابرات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به طور خاص تأثیرگذار مذکور( فرانگی) را هدف نگرفته بود.

سال گذشته فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.


قوانین سختگیرانه‌ای توسط AGCOM ایتالیا برای افزایش شفافیت درباره پست‌های سلبریتی‌ها با تماشاچیان آنلاینشان تصویب شده است. این قوانین شامل اینفلوئنسرها هستند که در زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با همکاری بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارند. درصورت عدم شفافیت در محتوای تجاری پست شده، تأثیرگذار مذکور با جریمه‌ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو مواجه می‌شود. قدرت اینفلوئنسرها نسبت به معرفی محصولات سنتی برای ارتقای فروش محصولات و شهرت نام تجاری بیشتر است. علاوه بر این، اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه‌ها احترام بگذارند و از اخبار جعلی و پست‌های تبعیض‌آمیز یا نژادپرستانه خودداری کنند. اداره مخابرات ایتالیا از یک سال قبل در توسعه قوانین مربوطه مشغول است. در سال گذشته، فرانسه نیز قوانینی را برای جلوگیری از معرفی محصولات غیرقانونی محصولات توسط اینفلوئنسرها ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *