اپل به توافق با کلاهبرداران برای لغو شکایت همکاری کرد

اپل برای لاپوشانی همکاری با کلاهبرداران شکایت را تسویه کرد


در این متن آمده است که شرکت اپل و شاکیان پس از همکاری با یک واسطه، در مورد محتوا و شرایط تسویه توافق کرده اند. آنها در حال حاضر پیش نویسی تسویه را تهیه کرده و برای تاییدیه اولیه به دادگاه ارائه می دهند. در کلاهبرداری مورد بحث، مجرمان با تهدید وحشت، قربانیان را مجبور به خرید کارت های هدیه آیتونز می کردند و سپس کد پشت کارت ها را به آنها اعلام می کردند. اپل در این نوع کلاهبرداری، فقط ۷۰ درصد مبالغ سرقت شده را به حساب بانکی کلاهبرداران واریز می کند و بقیه را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می دارد. قربانیان این کلاهبرداری، صدها میلیون دلار از دست داده اند. شاکیان شامل شهروندان آمریکایی است که از سال ۲۰۱۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی کارت های هدیه در آیتون یا اپ استور را خریده و رمزهای آنها را در اختیار کلاهبرداران قرار داده بودند اما اپل پول آنها را پس نداده بود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاهی فدرال در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا ، اپل و شاکیان پس از همکاری با یک واسطه درباره محتوا و شرایط تسویه به توافق رسیدند. آنها هم اکنون مشغول تهیه پیش نویسی از تسویه هستند تا برای تاییدیه اولیه به ادوارد داویلا قاضی دادگاه ارائه کنند.

در این نوع کلاهبرداری، مجرمان در تماس با قربانیان با ایجاد ترس و وحشت به آنها القا می کردند تا برای پرداخت وجوه دولتی، صورتحساب بیمارستان، خدمات شهری، وثیقه و جمع آوری بدهی و غیره کارت های هدیه اپ استور آیتونز را بخرند. در مرحله بعد به قربانیان گفته می شد تا کد پشت کارت ها را به اشتراک بگذارند. این درحالی است که در پیام هشداری پشت کارت های هدیه اپل نوشته شده بود: رمز(کد) خود را با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید.

طبق شکایت ثبت شده، اپل به طور معمول فقط ۷۰ درصد مبالغ سرقت شده را به حساب بانکی کلاهبرداران واریز و ۳۰ درصد بقیه را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می دارد.

طبق اطلاعات موجود قربانیان این کلاهبرداری صدها میلیون دلار از دست داده اند.

شاکیان شامل شهروندان آمریکایی بودند که از سال ۲۰۱۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی کارت های هدیه در آیتون یا اپ استور را خریده بودند و رمزهای آنها را در اختیار کلاهبرداران قرار بودند اما اپل پول آنها را پس نداده بود.


نتیجه گیری از این متن این است که اپل و شاکیان در مورد محتوا و شرایط تسویه توافق کرده اند. آنها در حال حاضر در حال تهیه پیش نویسی از تسویه هستند تا برای تایید اولیه به دادگاه ارائه کنند. این کلاهبرداران با ایجاد ترس در قربانیان، آنها را به خرید کارت های هدیه از اپ استور آیتونز تشویق می کنند. در انتها میلیون ها دلار از دست کردند. شاکیان، شهروندان آمریکایی هستند که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ کارت های هدیه را به کلاهبرداران می فروختند. اما اپل پول آنها را پس نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *