افتتاح اولین پروژه آبیاری زیرسطحی هوشمند و نوین در شوشتر

اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد


در نهمین مسافرت خود به استان خوزستان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به شهرستان شوشتر مسافرت کرد و اولین پروژه “آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند” که در مجتمع کشت و تولیدی کارون واقع در شوشتر اجرا شده بود، با حضور وی به بهره‌برداری رسید. این پروژه که در دو فاز برنامه‌ریزی شده است، اولین فاز آن در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و دومین فاز در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام خواهد شد. در این مسافرت، مقام عالی رتبه قرار است به عنوان بخشی از برنامه‌های خود، اقداماتی مانند افتتاح طرح‌های آبیاری و پایدارسازی منابع آبی، بهره‌برداری از تصفیه خانه‌ها و کارخانه‌های صنعتی و اجرای طرح‌های زیرساختی در خوزستان را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نهمین مسافرت خود به استان خوزستان به شهرستان شوشتر مسافرت کرد.

و بر این اساس اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد زراعت در مجتمع کشت و تولیدی کارون واقع در شوشتر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در فاز اول در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

مقام عالی رتبه قرار است در هشتمین مسافرت کاری به خوزستان در آئین بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک حضور یابد.

همچنین قرار است در این مسافرت، عملیات اجرایی طرح منابع آبی فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا آغاز و از طرح آبرسانی و پایدارسازی منابع آبی پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا نیز بهره‌برداری شود.


پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند به بهره‌برداری رسید.
این پروژه در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.
مقام عالی رتبه در آئین بهره‌برداری از میادین نفتی و کارخانه فولادی شرکت خواهد داشت.
همچنین افتتاح طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان در دستور کار قرار دارد.
طرح منابع آبی فدک برای آبرسانی به شهرها و روستاهای شمال شرق خوزستان آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *