نشست اولیه کمیته مشورتی دستمزد در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

اولین نشست کمیته مشورتی دستمزد سال ۱۴۰۳ برگزار شد


با توجه به مصوبات نشست 322 شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد و بررسی ابعاد مختلف آن، اولین نشست کمیته مشورتی دستمزد سال 1403 با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، وزارت امور مالی و دارایی، مرکز پژوهش‌های پارلمان و سایر صاحب‌نظران برگزار شد. در این نشست پس از بررسی و تبادل نظر پیشنهادات ارائه شده، تصمیم گرفته شد مباحث تکمیلی در جلسات بعدی مورد بحث قرار گیرد و نتیجه این بحث‌ها در جلسه آینده شورای عالی کار ارائه شود.

به گزارش دیجیاتور، احمد غریوی، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری اولین نشست کمیته مشورتی دستمزد سال ۱۴۰۳ خبر داد، گفت: بر اساس مصوبات نشست ۳۲۲ شورای عالی کار مبنی بر استفاده از پژوهش‌ها و یافته‌های مطالعات صورت‌گرفته در زمینه تعیین دستمزد و بررسی ابعاد مختلف آن، کمیته مشورتی دستمزد، با محوریت معاونت روابط کار و با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، وزارت امور مالی و دارایی، مرکز پژوهش‌های پارلمان، سازمان تأمین اجتماعی، مرکز آمار ایران، انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور و سایر صاحب‌نظران در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی و تبادل‌نظر نمایندگان حکومت و شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگری و کارفرمایی) در زمینه پیشنهادات ارائه‌شده، مقرر گردید مباحث تکمیلی در جلسات بعدی مطرح و نتیجه پس از جمع‌بندی در جلسه آینده شورای عالی کار ارائه شود.


نتیجه نشست کمیته مشورتی دستمزد، با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و حکومت، در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام شد. بعد از بررسی و تبادل‌نظر، مقرر شد مباحث تکمیلی در جلسات بعدی بررسی شود و نتیجه نهایی پس از جمع‌بندی در جلسه آینده شورای عالی کار ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *