تقویت سامانه شرقی تهران از طریق انتقال منابع آبی از نشتی سد لار

انتقال آب از نشتی سد لار برای تقویت سامانه شرقی تهران


معاون بهره برداری منابع آبی منطقه‌ای تهران اعلام کرد که منابع آبی شرب مردم تهران از طریق سدها و چاه‌ها و به کمک منابع آبی‌های زیرزمینی تأمین می‌شود. او همچنین به کم‌آبی‌ها و بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و از مردم خواست صرفه‌جویی کنند و استانداردهای صرفه‌جویی را رعایت کنند. در ادامه، وی اعلام کرد که مجموع منابع آبی پشت سدهای پنج‌گانه در حال حاضر ۲۶۰ میلیون متر مکعب است و امیدوار است که با بارندگی‌های بعدی مشکلی در تابستان نباشد. همچنین، با توجه به حساسیت بیشتر سامانه شرق تهران، در دستور کار پروژه‌هایی برای تقویت آن وجود دارد، از جمله انتقال منابع آبی از سد لار.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حبیبی معاون بهره برداری منابع آبی منطقه‌ای تهران، گفت: متولی تأمین منابع آبی استان تهران هستیم و از طریق سدهای پنجگانه و حفر چاه به کمک منابع آبی‌های زیرزمینی که منابع آبی شرب را مردم تهران را تأمین می‌کنیم، دارند.

وی ادامه داد: کم‌آبی‌ها بر کسی پوشیده نیست و در روزهای اخیر شاهد بارش‌هایی هستیم و در سال جاری و تلاش همکاران از قطعی منابع آبی شرب جلوگیری شد و در کنار آن از مردم خواهشمندیم که استانداردهای صرفه‌جویی را انجام دهند تا بتوانیم کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.

به گفته حبیبی، هم اکنون ۲۶۰ میلیون متر مکعب مجموع منابع آبی پشت سدهای پنج‌گانه است اما امیدواریم با بارندگی‌های بعدی مشکلی در تابستان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: سامانه شرق تهران حساسیت بیشتری نسبت به سامانه غرب دارد و باید نسبت به آن هوشیار تر باشیم. به همین دلیل پروژه‌هایی در دستور کار داریم به عنوان مثال از محل نشتی سد لار انتقال منابع آبی داریم که از این طریق سامانه شرقی تقویت می‌شود.

ادامه دارد….


حساسیت سامانه شرق تهران بیشتر از سامانه غرب است.
متولی تأمین منابع آبی استان تهران هستیم و از طریق سدهای پنجگانه و حفر چاه به کمک منابع آبی‌های زیرزمینی که منابع آبی شرب را مردم تهران را تأمین می‌کنیم.
کم‌آبی‌ها بر کسی پوشیده نیست و در روزهای اخیر شاهد بارش‌هایی هستیم و در سال جاری و تلاش همکاران از قطعی منابع آبی شرب جلوگیری شد و در کنار آن از مردم خواهشمندیم که استانداردهای صرفه‌جویی را انجام دهند تا بتوانیم کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.
هم اکنون ۲۶۰ میلیون متر مکعب مجموع منابع آبی پشت سدهای پنج‌گانه است اما امیدواریم با بارندگی‌های بعدی مشکلی در تابستان نداشته باشیم.
پروژه‌هایی برای تقویت سامانه شرقی مانند انتقال منابع آبی از سد لار در دستور کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *