رای نهایی دیوان عدالت در خصوص نرخ بلیت هواپیما منتظرانه است.

انتظار رای نهایی دیوان عدالت برای نرخ‌گذاری بلیت هواپیما


در این متن، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان پرواز کشور، در حاشیه مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز پیروزی تحول سیاسی اعلام کرد که با ایرلاین‌های متخلف در خصوص فروش بلیت هواپیما برخورد خواهد شد. او اشاره کرد که تعداد پروازهای روزانه و تعداد مقاصد افزایش یافته‌اند. همچنین، بعد از لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار به دستور دیوان مبنی بر لغو این مصوبه، حکومت نامه‌ای در خصوص اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال کردند و رأی دیوان تا اطلاع ثانوی موقوف الاجرا شد. این موضوع باعث شد تا شرکت‌های پرواز الزام به رعایت قیمت بلیت با نرخ‌های تعیین شده توسط سازمان پرواز داشته باشند. معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار کرد که شرکت‌های پرواز که به مقررات فعلی پیش نمی‌روند، با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد. همچنین، در خصوص کنسلی بلیت توسط ایرلاین‌ها در روزهای نزدیک به پرواز، اعلام شد که با ایرلاین‌ها بر اساس دلایل فنی و جوی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محمد محمدی بخش رئیس سازمان پرواز کشور امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در حاشیه مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز پیروزی تحول سیاسی در فرودگاه مهرآباد، با تاکید بر اینکه با ایرلاین‌ها متخلف در خصوص فروش بلیت هواپیما برخورد خواهد شد، گفت: تعداد پروازهای روزانه، گواه براین است آمار تعداد پروازها روند صعودی داشته؛ همچنین تعداد مقاصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان پرواز کشور در ادامه تاکید کرد: بعد رأی دیوان مبنی براینکه مصوبه ستاد تنظیم بازار لغو شد؛ حکومت نامه‌ای در خصوص اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال کردند که در مقابل رئیس دیوان نیز رأی را تا اطلاع ثانوی موقوف‌الاجرا کرد تا پس‌از برگزاری جلسات کارشناسی شده، مجدد رأی نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: بلافاصله جلسه‌ای در شورای عالی برگزار و ابلاغ شد و تمامی شرکت‌های پرواز الزام به رعایت قیمت بلیت با نرخ‌های تعیین شده از سوی سازمان پرواز هستند.

محمدی بخش تصریح کرد: نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما به دو ارگان دیوان عدالت اداری و شورای عالی بستگی دارد و زمانی که تکلیف مشخص شود قطعاً نرخ گذاری بلیت‌ها بر همان اصول ابلاغ و اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت‌های پرواز که هم‌اکنون طبق مقررات فعلی پیش نمی‌روند، دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات، دادسرا و قوه‌قضاییه ورود کردند و باید جریمه‌های سنگین بپردازند.

وی افزود: تا به امروز در خصوص برخورد با ایرلاین‌ها چند پرونده قضائی تشکیل و حکم قضائی آنها نیز ابلاغ شده که باید جریمه‌های سنگین نقدی بپردازند.

محمدی بخش در خصوص کنسلی بلیت توسط ایرلاین‌ها در روزهای نزدیک به پرواز، گفت: در روز حدود ۲ الی ۳ پرواز حدوداً لغو می‌شود که براساس دلایل فنی و جوی است که طبق مقررات حقوق مسافر نیز با ایرلاین‌ها برخورد خواهیم کرد.


محمد محمدی بخش، رئیس سازمان پرواز کشور در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز پیروزی تحول سیاسی، اعلام کرد که با ایرلاین‌های متخلف در خصوص فروش بلیت هواپیما برخورد خواهد شد. تعداد پروازهای روزانه و تعداد مقاصد نیز در حال افزایش است. پس از لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار به دلیل رأی دیوان، حکومت نامه‌ای برای اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال شده است. در جلسه‌ای در شورای عالی، تمامی شرکت‌های پرواز ملزم به رعایت قیمت بلیت با نرخ‌های تعیین شده توسط سازمان پرواز هستند. نحوه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما به صلاح‌تدبیر ارگان‌های دیوان عدالت اداری و شورای عالی وابسته است و پس از تصمیم‌گیری، نرخ‌های بلیت‌ها بر اساس آن اصول اعلام و اجرا خواهد شد. شرکت‌های هواپیماییی که طبق قوانین فعلی عمل نمی‌کنند، مورد بررسی دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات، دادسرا و قوه‌قضاییه قرار گرفته و باید جریمه‌های سنگین بپردازند. تا به امروز چند پرونده قضایی برخورد با ایرلاین‌ها تشکیل و حکم قضائی آنها نیز ابلاغ شده است که باید جریمه‌های سنگین نقدی پرداخت کنند. درباره کنسلی بلیت توسط ایرلاین‌ها در روزهای نزدیک به پرواز، اعلام شده است که در روز حدود ۲ الی ۳ پرواز به دلایل فنی و جوی لغو می‌شود و با ایرلاین‌ها برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *